obvladovanje čustev

Kako okrepiti čustveni imunski sistem pri otroku
Zadnje čase je v pogovorih zelo priljubljen laični izraz čustveni imunski sistem, pri katerem gre v resnici za psihično čvrstost. Tako kot se denimo telesni imunski sistem bori proti raznovrstnim okužbam, se z dobrim psihičnim imunskim sistemom otrok skozi odraščanje lažje sooča s stresom, stiskami, neuspehi, izzivi in drugimi neprijetnimi dogodki. To ni nekaj, kar otrok ima ali nima, ampak je veščina, ki mu jo lahko pomagamo razvijati, in ki jo ponese v odraslost.

Otrok ima namišljenega prijatelja. Je to normalno?
Ste že kdaj zalotili svojega otroka, kako se pogovarja z nevidnim oziroma namišljenim prijateljem? Marsikateri starš se ob tem sprašuje, ali je to normalen del razvoja, ali gre morebiti za stanje, ki ga je treba vzeti resno. A brez skrbi, namišljeni prijatelji so v otroštvu precej pogost pojav, nekatere študije pa celo kažejo, da imajo ta ’odraslim očem nevidna bitja’ številne koristi. Preverite, kdo so namišljeni prijatelji, kakšno vlogo imajo in kdaj je kljub vsemu potrebna pozornost.

To je zelo pomembno, ko želite pomiriti otroka
Pravljice so nekaj najlepšega, kar lahko podarimo svojemu otroku, saj se z njihovo pomočjo otroci marsikaj naučijo o življenju. Prednosti so številne, še posebej v obdobju razvojnih strahov, ko lahko otroci doživljajo tudi hude stiske. Preko pravljic se lahko naučijo spoprijemati s svojimi strahovi, neprijetnimi čustvi in osvojijo pomembne veščine, zaradi katerih bodo lahko kos vsem izzivom, ki jih čakajo na njihovi poti.

Otrok ima ADHD – kakšni so znaki, kako mu pomagati
Zadnje čase vse več slišimo o hiperaktivnih otrocih. Kakšni so? In zakaj jim nato postavijo diagnozo ADHD? Iz leta v leto je vse več otrok s to motnjo motnjo, zato so starši in pedagogi, ki so v stiku z otrokom, željni informacij. S tem področjem se ukvarja mag. Teja Bandel Castro, univ. dipl. psih. Z otroki in mladostniki z ADHD in njihovimi družinami dela v okviru individualnih, družinskih in skupinskih obravnav. Temo ADHD je obravnavala tudi v okviru magistrske naloge z naslovom: Osnovnošolski otroci z motnjo hiperaktivnosti in pozornosti; medosebne značilnosti družin ter motnja hiperaktivnosti in pozornosti pri starših.

'Naloga učiteljev ni, da učijo, ampak da navdušujejo za učenje.'
Strokovnjaki s področja nevroznanosti so prepričani, da so spoznanja o možganih in njihovo upoštevanje pri vzgoji in izobraževanju ključni za razvoj mladih. Zato je ta spoznanja treba vnesti v šole, so izpostavili na 3. posvetu Etika in vrednote v vzgoji in izobraževanju - Razvoj in skrb za možgane, ki je potekal na Brdu pri Kranju.

Telovadba za možgane
Brain Gym oz. telovadba za možgane temelji na predpostavki, da je telesno ali motorično učenje temelj vsega učenja. Človekovo gibanje je namreč povezano s čustvenimi in miselnimi dogajanji v možganih.