Bibaleze.si

Problematika uporabe drog med najstniki

Vzgoja v puberteti 74
26. 06. 2012 08.16

Travo sem takrat kadil tud zadnjič, gnusu sm se sam seb, počutu sm se, kot da bi me kdo pretepu, pa še pred matko me je blo ful sram in strah, da bi zvedla, da sm kadil travo. Zato nisem več poizkusil. NE RABIM! (zloženka Reci drogam ne, Policija)

Najstniki

 

Pred dnevi je v Ljubljani potekal delovni posvet o priporočilih pri preventivnem delu v šolah na področju preprečevanja uporabe drog. Organizator Inštitut Utrip je v goste povabil izvršnega direktorja nevladne organizacije Mentor Foundation International iz Švice Jeffa Leeja. Ta je povedal, da sta preventiva in izobraževanje mladih o tem, kako se izogniti nevarnostim drog, izjemno pomembna. "Mladi ljudje, ki živijo v okolju, kjer jim je droga dostopna, se morajo seznaniti in usposobiti za to, da bodo znali izbrati zdravo alternativo," je še dodal na temo priporočil pri preventivnem delu v šolah na področju preprečevanja uporabe drog.

Heroin
Heroin FOTO: Thinkstock
Veliko odgovornost nosijo učitelji

Po besedah švicarskega strokovnjaka potrebujejo učitelji ustrezno znanje in tudi usposabljanja, saj ne gre le za gole informacije. Sposobni morajo biti namreč v mladih razviti zmožnost, da se prav odločijo. "Učiteljem je treba pomagati, da bodo usposobljeni za delo z mladimi na tem področju. Ne gre le za to, kaj učimo, temveč kako učimo," je poudaril. Preventivno delo v šolah vključuje vse učence: tako tiste, ki imajo izkušnje z drogo, kot tiste, ki te izkušnje nimajo. V ospredju torej ni le ozaveščanje, ampak pravilni pristop in pomoč pri iskanju rešitev, ki bi najstnikom, ki so v težavah in zlorabljajo droge, pomagale.

Projekt Izštekani

Projekt Izštekani inštituta Utrip je dober primer, ki izpostavlja problematiko uporabe drog med najstniki. "To je projekt, ki pomaga mladim in jih ozavešča o nevarnostih, ki jih pomeni zloraba drog. Projekt deluje in je učinkovit," je ocenil Lee.
Sanela Talić z inštituta Utrip je povedala, da si "preventiva zasluži spoštovanja vreden položaj tudi v Sloveniji". "Že dolgo časa obstajajo smernice in priporočila, ki bi jih bilo vredno upoštevati, profesionalno delovati na področju preventive, saj so navsezadnje naša ciljna skupina otroci in z njimi je treba delati profesionalno.''

LUKA, 14 let – MOJ PRVI DŽOJNT
Za bratov 16. rojstni dan so vsi kadil, pa sem poskusu še jaz. Okus mi ni bil najbolj všeč, pa še žejen sem bil, zato sem džojnt poplaknil z dvema piroma, pol je bil pa cel šit, ker je bla že pozna ura in nas je pršla iskat moja mama. Med potjo domov sem ji pobruhal ves avto.

MIHA, 17 let – Moj zadnji šus: 25. 4. 2011 … OVERDOSE ... MIHA JE MRTEV

To sta le dve od zgodb, objavljenih v zgibanki RECI DROGAM NE!, ki jo je izdala Policija z namenom ozaveščanja in preprečevanja. Zapisi govorijo zase in ne potrebujejo komentarja.

Na področju preventivnega dela z mladostniki je v Sloveniji na razpolago nekaj zelo dobrih programov. Kateri so tisti znaki, ob katerih moramo kot starši posumiti, da otrok uživa prepovedane substance, in kako preprečiti, da ne bi še bolj zabredel, je svetovala psihologinja Sandra Vitas iz Društva za pomoč zasvojencem in njihovim svojcem Slovenije ''Up'', ki je izpostavila tudi njihov program "Podpora mladostnikom: Zdravo življenje brez droge''.

'Rodila sem hčerko, odvisno od mamil'

Po podatkih Inštituta za varovanje zdravja je po anketi iz leta 2010 prepovedane droge v življenju užilo 17 odstotkov Slovencev.
Po podatkih Inštituta za varovanje zdravja je po anketi iz leta 2010 prepovedane droge v življenju užilo 17 odstotkov Slovencev.FOTO: iStockphoto

Svoje mnenje lahko izrazite na naši Facebook strani ali pa se nam samo pridružite s klikom na

Komentarji (74)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User370064 27. 06. 2012 12.36
-1
Mamilopapeki so tisti kateri hodijo u lekarno po tabletke itd...zravn pa mislijo kk so pridni pa zdravo živijo !!!
User785326 27. 06. 2012 11.50
+7
ma folk kva je z vami??? kašn alko, kakšna trava??? k berem tele komentarje se mi obrača. zakva bi člouk sploh kadu travo? sj se ma lahk lepo tut brez trave in alkohola. sam poglejte mladino kakšna hodi okoli. pa sj so kot zombiji vsi po vrsti pa sam sprašujejo okol če je kj za pihnit. a ni bolš svojo energijo in denar usmert v kj druzga. ne potegne mi zakva tolk zagovarjate travo. ne štekam zakva bi en zdrav člouk sploh posegu po kterikol drog? pamet u glavo pa začnite žvet trezno!
User400442 28. 06. 2012 11.26
+2
ne meči vseh v isti koš :) tisti ki kadijo travo v prave namene, neboš niti vedel/a, da kadi, drugo je pa mularija, ki se še napravla zraven, da je kao ful zadet...
User400442 28. 06. 2012 12.29
+0
najbolj pa je zanimiva tvoja razgledanost. Primerjaš marihuano z alkoholom in ostalim sranjem v drugih postih... 1. Dam samo za primer, verjetno si kdaj slišala za kroničnega alkoholika, mogoče tud veš za koga, ker v sloveniji to ni nič novega... si mogoče že slišala za odvisnika z marihuano? če si že slišala za kakega, me samo zanima kolk je oseba stara. 2. Alkohol uniči več kot 10x več možganskih celic, kot marihuana. 3. Kakšne bolezni so že zdravili z alkoholom? 4. Je že kdo umrl zaradi "predoziranja" marihuane? 5. Zakaj si babice in dedki zadnje cajte na vlko kupujejo kanabis olja? V Mariboru se ga da dobiti na bio tržnici, pa če bo kdo stal zraven, ga nebo kupla, ampak bo šla en krog okoli, pa prišla nazaj, da bo prazno, kere imajo zaradi takih kot si ti napačno predstavo o tem, pa nočejo da kdo vidi, da to kupuje. 6. NE MOREŠ metat marihuane, alkohola in heroina v isti koš. 7. Če se kdo od tvojih bližnjih na čagi napije, je ful faca, ker se mu vsi smejete, ko telovadi okol brez ravnotežja ne? Po možnosti pa še je hitre jeze in v sekundi explodira in bi polamo skup vse kaj mu pride pod roke, ker je pač "močen", ko je pijan. Če bi skadil joint bi pa bil narkoman? Za tvoje pojme že mogoče, ampak še vedno bi se normalno vedel, nebi bil nasilen, drug dan bi se vsega spomnil, nebi imel mačka... 8. Piješ čaj? 100% sem da ga... Čaj je zrasel na nekem vrtu, če je pač kao domači. Canabis zraste tudi na vrtu. Isto kot čaj, ga vtrgaš, posušiš in konzumiraš. Po tvojem mišljenju si tudi ti narkoman, ker piješ čaj... 9. Ješ makove štručke? Mak je močnejša droga od marihuane, verjetno več, če se tolk spoznaš na to... te lahko imamo spet za narkomana? ....še bi lahko našteval, ampak sem mi ne da. Ne mi zamerit, ampak imaš napačno razmišljanje in sem ti samo malo predstave nardil, da se zamisliš o tvojem mišljenju.
User370064 27. 06. 2012 11.01
+3
ja ja slovenceljni..se vidi da ste razgledani glede travce kot balkanska žuža !! dejte si folk mal prebrat pa študije pregledat glede trave..vi še kr naprej odobravajte alkohol ki je 1000% bol škodljiv kot travca..pa ko te bo doma model narezu ko se ga je napil se spomni mojih besed ( KK RAJŠ BI BLA Z ENIM K TRAVCO KADI DA NEBI SPRAVLJAL AGRESIJE NAD MANO IN JS NEBI HODILA PLAVA PO SVETU PA SE SRAMOVALA)
Benjamin Kova? 1 27. 06. 2012 10.45
-3
če se že moraš zadevati se zadeni z alkotom. Trde droge so groza in pogubne....tudi trava je zahrbtna ker večina ki jo kadi poizkusi tudi kaj tršega (heroin,kokain...) Pa še to, kaj vidite dobrega pri kajenju trave? Jaz ko sem eno obdobje kar precej kadil travo sem bil čist depresiven in včasih tudi zelo paranoiden, včasih me je popadel smrtni strah da bom kar umru... in prav nič mi ni bilo fino.
User370064 27. 06. 2012 11.05
-1
aja tk ja z alkotom ...da bo čimveč Mačkov u restu but llll
User785326 27. 06. 2012 11.57
+4
tlele na tej strani ste zgleda sami neki strokovnjaki. sam neka priporočila dajete kva je bolš uživat pa kva ne. mislm, KATASTROFA kam smo pršl????! js bi pa rekla da se je najbolš vsem ognt. stran od vseh škodljivih stvari. zkua bi člouk tu nucu ku je pa lajf tut brez tega šita ful lep.
User370064 27. 06. 2012 12.41
+1
ko tako govoriš stran od škodljivih snovi..upam da ne zahajaš v lekarno ko ti napiše zdravnik recept..tam so šele škodljive snovi..KATASROFA je pa to da vas majo farmacevtski lobiji pod prstom..popapcate vse še kar je huj od gno ja...pa bodmo pametni...js zagovarjam travco ker vem kakšne učinke ima..ne zagovarjam pa alkohola,farmacije,trdih drog...
ughiue 26. 06. 2012 23.19
-3
vi kr kadite travo,sam pol mi ne jokat ko boste impotentni jaz pa vam bom žene pa punce žgal....
User370064 27. 06. 2012 10.54
+1
nerazgledanc
User471973 26. 06. 2012 19.08
-1
mamileki eni. js ti dam šus z desnico zastonj :)
User442249 26. 06. 2012 17.13
+22
Že spet te droge,.....roko na srce,...ljudje so se drogirali, se in se še bodo naprej,....kljub vsem tem strašnim in žalostnim zgodbam, ki se širijo po vseh mogočih medijih. 1. drogiranje je v večini primerih domena premožnejših ljudi....ker revež nima za kruh, kaj šele 30 € za en šus heroina... 2. ločimo več odvisnosti (računalnik, kava, televizija, facebook, igrice, hrana, nadaljevanke blablabla) 3. obstaja razlika med kajenjem marihuane pri 15 let starem otoku in 28 letnim odraslim 4. ločimo rekreativno drogiranje od odvisnosti 5. kajenje marihuane ni enako kot pa snifanje in pikanje 6. in še in še in še. Res so droge problem, zato se treba dejstva o njih začeti učiti že v šoli,....pa ne samo dejstva kako so škodljive...
User370064 27. 06. 2012 11.02
+1
ostro pravilno :)
User571021 26. 06. 2012 16.20
+0
peek-a-boo te lahko vprašam iz kje si citirala tisto besedilo o travi?
peeka 26. 06. 2012 16.47
+3
sem navedla vir pa so ga verjetno izbrisali
User111533 26. 06. 2012 15.39
+9
V velikih količinah je tudi voda škodljiva. Z nobeno stvarjo (niti s športom) ni zdravo pretiravat. Da me pa mečejo v isti koš z odvisniki od heroina, ker trikrat na mesec prižgem džoint, se mi zdi pa res za lase privlečeno. Pa ne bom o urejenosti življenja, ker poznam dva odvisnika od heroina, ki sta brez problema zaključila šolanje in hodila v službo, nešteto je odvisnikov od koke, ki opravljajo "pomembne funkcije". Vseeno je pa prav, da se mladostniki zavedajo tveganja pri uporabi in zlorabi drog. Samo bomo odrasli izgubili na kompetentnosti in nam ne bodo verjeli, da je stvar resna, če bomo klatili neumnosti kot "že en cigaret vodi v odvisnot" (poznam ljudi, ki občasno kakšnega prižgejo, vmes pa minejo leta, ko ne kadijo), "trava vodi v trše droge" (sama sem primerek, ki ni poskusil ničesar drugega, imam pa takih okoli še veliko), "zadnji šus (po tem je pa govora o travi)" ... Pokažite jim realno sliko in bodo sami na realnih podatkih izbrali (večinoma) "pravo" pot. Pretiravanje ni zdravo, niti pri opozarjanju!
User785326 26. 06. 2012 16.58
-12
ah, škoda zgubljati čas s takšnim kokr si ti. zblojena v svoji glavi boš trdila samo svoje. kr neki bi js temu rekla. od trave si lahk odvisn. ni zdravilnih učinkov, vsaj znanstveniki si niso še vedno na jasnem. je pa dokazano, da vpliva na centre v možganih in da uničuje celice. tko da ne palamudite vsi po vrsti. neki se zgovarjate. od vsega si dons lahk odvisn, ampak tuki konkretn pr travi gre za to da je človek omamlen. zakva pa to rabš? raj si jo zrajci baje se enak občutki sproščajo pri uživanju drog kokr pr orgazmu. boš zaspala kot angelčk.
User526943 27. 06. 2012 09.39
+1
Lincula, malo izobraževanja na temo drog ti ne bi škodilo. Od trave ne moreš biti odvisen, ker ne povzroča odvisnosti, kot jo povzročajo alkohol ali cigareti ter trde droge. Stari možgani zaznajo samo ugoden občutek in če se nekdo odloči prenehati kaditi travo, jo bo z lahkoto. Nikotin je tisti, ki zasvoji in ljudje ne morejo nehati kaditi. In še eno dejstvo... naše telo samo izloča minimalne količine heroina, in to v trenutkih, ko smo neizmerno srečni, lepše se danes reče "hormoni sreče". Torej si sama povedala stavek... orgazem = enak užitku z drogami. Sem tudi zasledila, da so partnerji odvisnikov dostikrat dali ultimat: droga ali sex. Konec koncev je Brangelina tako odvadila svojega Brada, strastnega in dolgoletnega kadilca. Starši naj imajo malo več časa za otroke in ga aktivno preživijo z njimi, naj se pogovarjajo o težavah, naj rešujejo težave brez konfliktov... pa ne bodo ljudje rabili iskati utehe v drogah. Malo manj stresa in tempa... saj smo si sami ustvarili takšen svet... ljudje pravijo, da napredujemo... jaz pa pravim, da nazadujemo... da smo pozabili nase in na kmečko pamet, kaj je dobro in kaj slabo. Možganske celice se uničujejo tudi po popiti alkoholni pijači, uničujemo telo tudi z nažiranjem aspirinov, nalgesinov, vitaminskih bomb, McDonaldsom.... vsi govorite koliko se jih uniči... se je kdo vprašal koliko pa se jih dnevno na novo proizvede? Ljudje se ne zavedajo, da se celotno človeško telo obnovi v enem letu. Ampak v glavi imamo pač vcepljeno mišljenje, da se staramo... in tako se tudi res. Včasih je pač treba preslepiti lasten um in ego. Pa bo :)
User370064 27. 06. 2012 11.04
-1
Lincula 26.06.2012 16:58:13 ZELO NEUMEN OSEBEK SI !!!!!!!!!!! NI BESED !!!!!! IN TB MARSIKAJ CELICE UNIČUJE KER SI ČIST NA KONCU !!!!
User526943 26. 06. 2012 15.03
+2
zadnjič sem zasledila dober odlomek v knjigi, kako prev zeti nadzor nad svojim življenjem... opisane so bile vse droge, samo kot pripomoček, da imajo ljudje občutek, da nekaj v svojem življenju nadzirajo in začasno pozabijo na težave/ljudi/odnose, ki jih ne morejo urediti... odvisnosti se začnejo pri starših, odvisnost se nadaljuje lahko v športu, hrani, čokoladi, cigaretih, alkoholu, travi, trdih drogah, odvisnosti od partnerja... vsi smo od nečesa odvisni. četudi se konkretno ne poslužujemo "drog". vsi pač posplošujejo, da je trava povod v trde droge in temu rečem, da ni! povod je stiska človeka, ki se začne pri opijanju, kajenju cigaret, nato trave, in tako dalje, ker nekomu pač nekaj ni dovolj... poznam pa ljudi, ki kadijo samo travo, ne pijejo alkohola in ne kadijo cigaret. odvisno kako si v glavi razčistiš stvari. no...da povežem z odlomkom... ljudje, ki konzumirajo travo, vidijo svet malenkost lepši, znosnejši, postanejo pasivni, ne da se jim ubadati z nepomebnimi stvarmi in niso agresivni. Zato države ne podpirajo legalizacije, ker se ljudje ne bi bili pripravljeni "boriti" oziroma "vzdrževati" borbeni duh. So raje pasivni, se ne upirajo, sprejemajo svet drugače, bolj izi. Od tega so v preteklosti iz trave proizvajali vse žive izdelke, kmetje so hranili krave z njo, da so dale več mleka... ima zdravilne učinke itd. Kakorkoli... spodujajo pa alkohol, ker so ljudje predvidljivi, agresivni, si upajo, so borbeni, jih vleče naprej, imajo občutek moči.. če pa pogledam v vidika učinka na telo in družbo... koliko razpadov družin, kriminala, nasilja, ... roko na srce... jaz še zunaj nikoli nisem videla nekoga, ki bi bil "nakajen" in iskal prepir ter se pretepal. Vsi se raje umaknejo. Kaj pa tisti, ki spijejo malo preveč? Mrtvi na cestah, umori, zlorabe... vsaka zgodba ima več plati... tudi če prometno nesrečo vidi 5 različnih ljudi, jo bo vsak iopisal drugače.. iz svojega vidika. Vsak ima svoj razlog, zakaj posega po drogah in zakaj ne. In jaz nisem tista, ki bi vam sodila. Vedite pa, da vse se da, če se hoče. Cenite sebe in svoje telo!
User441214 26. 06. 2012 15.02
-4
Vsak , ki je jemal ali kadil kaksnokoli substanco ima poskodovane mozgane, ce se zaveda ali ne, prepoznajo ga drugi. Eni imajo tudi poskodovane znotrajsnje organe, kot so jetra in podobno, nato se zacenjajo zdravstveni problemi a je prepozno. Tudi alko je ena vrsta droge in skoduje telesu.
User370064 27. 06. 2012 10.57
-1
vidimo da maš poškodovane ja..pa verjetn ne zarad trave ampak zaradi nerazgledanosti
story 26. 06. 2012 14.46
+12
Prvo kot prvo mislim da tisti, ki ni nikoli ničesar probal ne more govorit kaj droge delajo. Druga stvar je trava JE droga, pa kokrkol obrneš, še zdaleč pa ni največji problem in sprašujem se zakaj se debate o drogi vedno nanašajo na marihuano ko pa imamo toliko odvisnih od heroina, kokaina in vseh ostalih kemikalij. Sem kadilka tud marihuane občasno in se zavedam skodljivosti zadeve ampak lahko pa povem, da to počnem ker mi paše. Prižgem z užitkom, pogledam kakšen film in mirno zaspim. Ne hodim zadeta za volan, ne delam neumnosti imam službo in nasploh urejeno zivljenje. Lahko recete da sem odvisnik vendar pri svojih 32 letih mislim da mi noben ne bi smel tega preprecevat kaj sele kaj drugega, konec koncev sem polnoletna oseba, ki odgovarjam zase in moje privatno življenje se nikogar ne tiče ker nikogar ne ogrožam.
User571021 26. 06. 2012 15.42
+0
trava te ne more zasvojit...vsaj fizično ne, zato nisi odvisnica
User785326 26. 06. 2012 17.01
-7
zakva pa to jemlješ če maš tolk urejen življenje, hodiš v službo pa take? a ne morš preprost uživat v drugih stvareh? zrajcaš si jo al pa orng poseksaš pa maš še bolšo dozo užitka, te tud sprosti ;) pa nč slabga ne mislm s tem. zame je trava droga kot vsaka druga.
User443800 26. 06. 2012 13.46
-9
Vse se začne pri cigaretih.
User720167 26. 06. 2012 13.46
+3
karkoli da je ni za legalizirat-pa da je nevem kako razglabljate tukaj...vse je to zame droga-z vsem tudi travo se lahko zasvojis in v velikih kolicinah in rednem jemanju ni nic zdravilna ampak nasprotno....tistim ki droge prodajajo bi kar dosmrtno dala,tisti ki pa konzumirajo pozapirala ustanove da ne grenijo zivljenje nam normalnim ki gledamo da bomo iz nasega zivljenja izvlekli kaj pametnega,......jaz sem tudi zrasla z cel kup pronlemi zdraven pa niti pijem niti sem kdaj poskusila bilo kako drogo-tako da to so samo izgovori....tiste pa ki kdaj kaj takega zamika nej malo po netu pobrskajo smrtno stradale od droge pa jih bo hitro minila volja do tega dreka...
User785326 26. 06. 2012 12.20
+4
sm proti vsem drogam! tist k zagovarjate kajenje trave naj mi saj en pojasne pr čem trava pomaga. kva je tolk pozitivnga pr njej? kva to ona zdrav? rada bi od vas k jo kadite slišala pozitivne učinke d me mal seznante?
User785326 26. 06. 2012 12.21
+1
kr mi namreč ni jasn zkva jo tolk zagovarjate k pa vidte da je droga velk problem.
User571021 26. 06. 2012 15.47
+1
najbolj pozitivni učinek je umirjenost. Človek uživa v trenutku... mislim da je to dovolj. Nima velikih stranskih učinkov. Vsaj dokazano ne... sigurno trpijo pljuča, ampak glede na to da trava dokazano ne vodi v fizično odvisnost zelo malo ljudi kadi vsak dan, niti slučajno pa ne 10x na dan kot pri cigaretih, pa ljudje ki kadijo še pri 70 dokaj normalno živijo.
User571021 26. 06. 2012 16.29
+1
sori sam še neki... ti ne veš kako to paše :P res .... tukaj ne gre za kakšno samopomilovanje, ne gre za nesrečo v življenju ipd. ..toj podobno kot čokolada :) morš mal pazit da ne preveč, da se ne pozna :) samo ko pa jo mal mljasknes pa sede ko šus :))
User534679 26. 06. 2012 10.26
+12
problem je oporečnost drog, trava špricana z raznim sranjem, v speedu koki horsu, namešane zram stvari. Kadiš travo ki je zrasla sam na vodi z mal humusa pa je odlična, kupiš od dilsa peče ko svija ko kadiš. Naj država prevzame kontrolo, dovoli uporabo, in jo sama proizvaja in prodaja.
User785326 26. 06. 2012 12.21
+1
bejš stran od vseh drog pa je problem rešen. kva se ti je treba s tem obremenjevat kaka je droga.
peeka 26. 06. 2012 09.58
+13
Živim v okolju kjer je droga zelo lahko dostopna. Najbolj me žalosti, ker je droga postala neke vrste "moda". Opažam, da že 12-letniki eksperimentirajo z drogami, jemljejo vse po vrsti, na posledice pa nihče ne pomisli. Že vsak 2. najstnik kadi travo, da o ostalih težkih drogah sploh ne govorim. Težko je ozaveščati ljudi in delati na tem, da bi bilo uporabnikov drog čim manj. Sem pa sama mnenja, da na splošno policija zelo malo dela na tem, da se prepreči dilerjem, da drogo sploh prodajajo mladostnikom. Vsem se zdi da trava ni problem, ampak konec koncev pri travi se vse začne. Potem pa vidiš na kavi največjega kriminalca in policaja. Ti je vse gladko jasno. Mislim da gre tukaj predvsem za metanje peska v oči. Policisti v manjših krajih točno vedo kje se zbirajo ljudje, ki uživajo drogo, kje se dogaja preprodajanje ipd.,.... pa to preprosto ignorirajo. Vidijo tudi to, da je ogromno ljudi, ki uživajo droge za volanom, tudi to gre mimo njih. Na žalost. Zato se pa vsem zdi da je drogiranje kul. Žalostno je vse skupaj. Upam, da bo v prihodnje kaj drugače, da bo več pozitivno naravnanih mladih, čim manj dilerjev in igel okrog otroških in športnih igrišč.
User856774 26. 06. 2012 10.10
+5
Drzi skoraj vse napisano. Ne strinjam se pa,da se pri travi začne..TU JE STVAR POSAMEZNIKA , in mnogo vec drugih dejavnikov. Mene osebno tudi motijo trde droge in vse kar si napisal ampak če imaš v zivlenju cilje ,ob sebi ljudi ki te imajo radi itd potem nebos zabredel.Sam kadim travo,ker ne pijem alkohola,ker je dosti bol skodljiv,ker ga fursirajo v svet,da bi ljudje umirali itd, da ne govorim o tobaku pa se marsikaj kaj konzumiramo tako ali drugace. lp
peeka 26. 06. 2012 10.21
+5
Se strinjam, da je to stvar posameznika in tudi v kakšnem psihičnem pa tudi socialnem stanju je človek, ki uživa travo. Vsekakor obstajajo izjeme. Moje osebno mnenje je vseeno, da človek, ki je srečen, izpopolnjem, ima cilje pred seboj in neko mero zdravega razuma lahko živi tudi brez tega. Tudi ti verjetno nebi umrl, če nebi kadil trave mar ne? Verjetno iz kakšnih razlogov posegaš po njej (te sprosti, nisi živčen itd.), ampak je spet drugače če ti to počneš z neko mero. Ne posegaš po njej vsak dan. Izgovor, da uživaš travo, zato ker ne piješ alkohola ni dober. Vsaj zame ne. Jaz ne uživam nobenih legalnih in tudi ne ilegalnih opojnih substanc (nikoli jih nisem uživala). Sem izpopolnjena v življenju in tega ne potrebujem. Delujem odlično tudi brez tega. Vsak zase ve najboljše. Tudi ti verjetno.
User856774 26. 06. 2012 10.39
+3
Uzivam iz preprostega razloga. Ker je alhkohol bil prevec prisotn v druzini ,kar je terjalo posledice ,take in drugacne..dovolj dober razlog,da skadim joint?, da nebi mogoce sel po stopinjah starsev ter da bi bil bolsi starš?
DeBill 26. 06. 2012 11.22
-2
peek-a-boo, vidi se ti, da imaš raje kadilo. Pojma nimaš! Najprej, marihuana ni nič, to je slabšalno ime, ki si ga je izmislila Dea za konopljo. Konoplja ni halicinugena droga, je rastlina, ki je razvila obrambni sisem zoper "škodljivce" in to s snovmi, ki so jih vrste razvile v preteklosti kot umirjanje oz. dušenje zivčnega sistema, da le ta signalno ne "ponori". Zadeva je kot obrambni sistem zelo mlada, mlajša kot nikotin, kofein, tein in ostale substance. Vsa živa bizja se rada omamljajo na tak ali drugačen način. Droga je v bistvu vse, začenši z nikotinom, kofeinom, teinom, adrenalinom, ... O škodljivost posameznih drog pa je potrebna dolga in pogljobljena razperava, meni so škodljive predvsem tiste, ki me SMRTNO ogrožajo neposredno, čeprav jih ne uživam in tu je na prvem mestu alkohol, je legalen, splošno razširjen in v bistvu družbena norma. Spada med trde droge, saj je lahko posameznik fizično odvisen od njega. Obravnava mehkih drog enako kot trdih pa vodi v nezaupanje mladih v besede o škodljivosti trdih drog in povzroča antiefekt, povečuje nekritično uporabo le teh. Torej, prava beseda mladoletniku za travo bi bila: trava ni fizično škodljiva, razen kolikor škodi dihalnemu sistemu, pljučni rak pa ni ozdravljiv (tudi kajenje ni dobro), ti pa ne bi priporočil uživanje, kajti po mojem vzgledu lahko vidiš, da so v življenju zadeve, ki ravno tako zadovoljijo.
peeka 26. 06. 2012 11.43
+4
Dober argument. Iz enakih razlogov kot ti, jaz ne uživam nobenih opojnih substanc. Žal mi je samo, ker si v vseh postih razumel moje replike kot nekakšen napad na tebe. Oba samo izražava svoje mnenje in v tem ni nič slabega. Vsaj jaz ne vidim nič slabega v tem. Zagovarjam svoje stališče, tako kot ti svojega.
User856774 26. 06. 2012 12.01
-2
Vse lepo in prav;) tudi jas ne vidim nic slabega prej dobro;) LP
User856774 26. 06. 2012 09.44
+14
Sramota je,da se vedno travo mecete v isti koš kot trde droge...LJUDJE ODPRITE OCI ne vidite ,da manipulirajo z mani vedno in povsod... Zakaj se potem ne napise za nekoga,ki je ga je napil in si zadal "ZADNI ŠUŠ",ko bi pa lahko vsak dan pisali..Ampak ljudje so nekateri preneumni,da bi razmisljali z svojo glavo in da bi dejansko videli kaj se dogaja okoli njih.. MARIHUANA je polna zdravilnik ucinkov ob pravilni uporabi,je pa tudi vsaj za moje pojme moje razmislanje ,zdravilo ki je najbljizje za zdravljenje raka,ZATO PA JE PREPOVEDANO ,ljudje se moramo menjevat,da se lahko naprej manipulirajo naprej...SVET JE NA GLAVO PADEL:)
peeka 26. 06. 2012 10.08
+11
Spoštujem tvoje mnenje, ampak bom vseeno podala svojega pod tvoj komentar. Marihuana je droga. Strinjam se, da bi se težko bolanim ljudem (rak ipd.) dajala na recept, ampak v splošno uporabo za zabavo ... to pa ne podpiram. Sem mnenja, da ljudje, ki so pod vplivom marihane (pa tudi vseh ostalih halucinogenih substanc) ne smejo za volan, ravno tako kot ne smejo pijani vozniki. Torej v zdravstvene namene in izključno zaradi zdravja marihuana DA, vse ostale NE! Konec koncev pa je tudi jedilna konoplja zdravilna. Se lahko njo v oralni obliki uživa preventivno pa tudi kurativno. Marihuana pa omamlja in v nobenem primeru se ne strinjam s tem da bi to jemal človek, ki je zdrav! Zdravemu človeku trava škodi, ali pa sem jaz za luno in nisem opazila, da mu koristi! Če pa mogoče česa ne vem, me pa razsvetli.
User33873 26. 06. 2012 10.13
+12
Preneumni so vsekakor tisti ki trdijo da ljudje uživajo travo zgolj zaradi zdravilnih učinkov. Še bolj pa ko trdijo da trava ne pušča posledic. A nenormalno obnašanje zadetih najstnikov ne pušča posledica na bližnjih in okolici????
User856774 26. 06. 2012 10.26
+3
Kaj je z vami ljudje? kje sem jas napisal,da je kajenje zdravo???? Zdravo je ob pravilni uporabi ne pa vsakodnevnem kajenju...sicer pa 1 join na mesec brez tobaka je A.liga...ZDAJ PA VIDVA MENE RAZSVETLITA . Kaj pa pusča alkohol na mladih ,bliznjih,ter medrugim druzinam? Dejstvo je da je marihuana dosti bolj cloveku prijazna kot alhkohol . Vprasaj se zakaj je alkohol v trgovini na policah,o travi pa da ne govorimo.Sploh ves kaj se da vse iz trave naredit ,razen tega da se kadi? kaj pa lahko z alkotom ko nam ga oblasti veselo prodavajo?
Morana7 26. 06. 2012 10.27
+4
Ozri se naokoli, človeška družba se od nekdaj zadeva..le droge malce varirajo trenutno je top droga glede dostopnosti alkohol...uživajo ga miljoni..ni fešte brez vsaj pol obiskovalcev pijanih do daske...in kje so aktivisti? Sedijo lepo doma, ker alkohol ima označbo LEGALEN... in ne nikogar ne zanima, če sama več nimam enega starša zaradi te legalne zadeve, drugi se je pa za las rešil. Z glavo na zabavo je sicer fajn domislica ampak tisti mulci, ki se ga v petek zvečer nameravajo napit tja ne bodo šli. Se sicer strinjam, da trava za mulce v razvoju ne more bit ravno ok, kasneje se mi zdi pa dosti boljša izbira, če rabiš malo relaksacije kot pa alkohol, govorim o zmerni uporabi recimo 1x na teden. Sama kadim furam povsem običajem življenski stil, hodim v službo, obdelujem vrt, pospravljam, preberem kako knjigo , pogledam kak hud film ali dokumentarec, zgledam povsem zdravo in da tudi počutim se tako. Po mojih opažanjih veliko povsem običajnih ljudi kadi, ljudi za katere si ne bi mislil, ker imajo tako poštiman life da se zdi neverjetno pa vendar je res. Trava ima efekt glede na osebo...torej vsem prav gotovo ne paše. Pomembna pa je tudi zrelostna stopnja na kateri se človek nahaja torej 12 letniki in več definitivno niso zreli za pušenje..kot tudi ne da se ga napijejo.
User856774 26. 06. 2012 10.29
-2
Se takoj vidi,da sem v debati z dvema OLD SCHOOL starejsima lajkoma ,ki so jim vtepli v glavo da je trava isto ko heroin cox itd.ZBUDITA SE pa se konzumirata alkohol toplo priporocam ,da ne pretiravata ker vama lahko zamegli um..
User856774 26. 06. 2012 10.31
-1
Morana RESPECT.Koncno en malo bol razgledan lajk.Tocno o tem sem na zacetku pisal..stvar posameznika koliko ma soli v glavi itd...ogromno dejavnikov.lp
Morana7 26. 06. 2012 10.34
+1
Da še nekaj dodam...tule se kregamo o travi...meni je pa vsaj 5 vrstnikov že leta nazja umrlo od prevelikega odmerka heroina...alkohol je prav tako terjal svoj davek in mi se tu menimo o travi ??? Dajmo še kako o tobaku povedat...tudi ta je namreč smrtonosen pa vendar legalen in zelo zelo razširjen.
peeka 26. 06. 2012 10.36
+6
Oprosti, ampak nisem OLD SCHOOL, sem še dokaj mlada. Nikoli mi nihče ni vtepal v glavo, da je trava enako kot heroin. Sem pa delala z odvisniki, zaradi tega mi to področje ni tuje. Konec koncev smo pa tukaj, da izmenjujemo mnenja in tako jaz kot ti imava pravico do lastnega.
peeka 26. 06. 2012 10.38
+2
asdfghjkl9 jaz ne konzumiram alkohola, oz. nobenih drugih opojnih substanc! Ne potrebujem tega, da bi se počutila dobro.
User856774 26. 06. 2012 10.43
-2
Nima smisla..50% uporabnikov je zaslepljenih in sploh nevedo kaj se dogaja.:D Zakaj tobbak,zakaj alhkohol itd...ker samo poslusajo politike ki nategujejo iz dneva v dan...Vcasih so ti nerazgledani ljudje vrjeli vse kar so rekle cerkve politiki pa se kaj. lp
User856774 26. 06. 2012 10.49
-1
peek-a-boo. upam tudi da ne kadis cigaret,ali pa uzivas kaksnih tablet ..Ce si delala z odvisniki potem ves kaj so tablete in kako vplivajo na cloveka.
Morana7 26. 06. 2012 10.53
+0
Glede na to da si delala z odvisniki.par vprašanj: mar kravatarji z 3mestnim številom od plače in belim praškom v nosu tudi potrebujejo pomoč ? Si morda tudi kakemu takemu kvazi uspešnemu človeku upaš povedati svoje? Ali morda zato, ker ne živijo na cesti zaslužijo spoštovanje ? Si že kdaj slišala, da je kdo zgolj zaradi trave kradel ipd ? Jaz nisem in po lastnih izkušnjah ti povem, da odvisen nisi, tisti ki so je to zgolj psihične narave..men je čist fajn če mam al če nimam nič. Skratka dvojna merila, dvojna morala dvojna pravila...
peeka 26. 06. 2012 10.59
+2
asdfghjkl9 sem zgoraj napisala da ne uživam alkohola, trave in niti ne nobenih drugih opojnih substanc. V to skupino spadajo tudi zdravila in cigareti. Vem kaj so tableti in tudi druga zdravila. Vem, da kolikor pomagajo človeku (sploh rakastim bolnikom, ki po koncu zdravljenja v večini potrebujejo zdravljenje odvisnosti od protibolečinskih zdravil) mu tudi škodujejo.
peeka 26. 06. 2012 11.04
+5
Morana7 tudi uspešnim ljudem povem kaj si mislim. Ko pridejo na oddelek za zdravljenje odvisnosti ni nobenih razlik! Konec koncev odvisnost ne izbira, med njimi so bogati, revni, stari mladi,.... tukaj ni milosti. Gre se samo za to, kdo je toliko močen, da reče vsemu NE. Ne mislim si več podajati žogice z vama. Vidva sta povedala svoje mnenje, jaz sem svojega.
Morana7 26. 06. 2012 11.15
+5
Me veseli, da ne delaš razlik. Nasploh je to delo z odvisniki zahtevno...sama ga ne bi zmogla, ker iz svoje izkušnje težko verjamem nekomu, ki reče da bo nehal..
peeka 26. 06. 2012 11.19
+5
Citirano... Dolgo časa ni nihče vedel kako THC vpliva na možgane, ker vse izgledalo tako, kakor da receptor zanj v možganih ne obstaja. Šele v zadnjih desetih letih je znanstvenikom končno uspelo najti receptor in izolirati možgansko kemikalijo, ki nastaja po naravni poti, imenovano anandamid in se nanj veže, razlaga National Institute on Drug Abuse (NIDA). THC se veže na receptor anandamida in zatira delovanje v delu možganov, ki je namenjen za učenje, spomin in čustva. To lahko pomaga razložiti probleme z pozornostjo, spominom in učenjem, ki so prizadeti pri študentih, ki redno uporabljajo marihuano, celo 24 ur po zadnji uporabi. V povprečju rabi telo najmanj 30 ur, da se očisti vsaj polovice THC-ja od enkratne uporabe. Tisti, ki pričnejo z uporabo marihuane pred vstopom na fakulteto, kažejo nižje dosežke in so večkrat vpleteni v prestopništvo. Ostali fizični učinki marihuane: - v pljučih, marihuana povzroča iste učinke, kot tobačni dim - dnevni kašelj, sluz, kronični bronhitis in večja dovzetnost za vnetja prsnega koša. Dolgotrajna uporaba marihuane uničuje pljuča. - ker kadilci marihuane globoko in dolgo držijo dim v sebi, so lahko 3-5 krat bolj izpostavljeni ogljikovemu monoksidu, kakor kadilci tobaka. Marihuana poviša srčni utrup in dviguje krvni pritisk. - kakor vse ostale droge, se marihuana ne sme uporabljati med nosečnostjo. Uporaba marihune med nosečnostjo pa dviguje tveganje, da bo otrok imel nizko porodno težo in bo bolj dovzeten za razne zdravstvene probleme. - matere, ki dojijo in kadijo marihuano, prenašajo THC na svoje otroke skozi mleko in s tem tvegajo razvoj svojega otroka. Otroci, ki pasivno vdihavajo dim marihuane, kažejo veliko izbruhov slabe volje, sesajo prste in so jezni, bolj kakor njihovi vrstniki, ki temu niso izpostavljeni. Trenutni in bivši uporabniki marihuane imajo povečano tveganje za raka na glavi in vratu, vključno z tumorji ust, grla in žrela, je odkrila neka lanskoletna raziskava. Raziskava, ki prva povezuje uporabo marihune s takšnimi oblikami raka, kaže na to, da je popularnost droge v preteklih nekaj desetletjih pustila nekatere resne dolgotrajne posledice na zdravju nekaterih uporabnikov. Kakorkoli že, pa sam učinek kajenja cigaret predstavlja večjo nevarnost za raka, kakor samo kajenje marihuane, je opazila Eugenia Calle iz ameriškega Cancer Society, to pa zato "ker ljudje pokadijo toliko več cigaret." Mnogo zdravnikov verjame, da lahko marihuana pomaga pri ljudeh, ki trpijo za rakom in AIDS-em. Prve raziskave, ki so bile izvedene že leta 1970, so pokazale, da oralna doza THC-ja pomaga blažiti slabosti in bruhanje, ki so posledica kemoterapije. Zdravilo pod imenom Marinol pa je leta 1985 v ta namen odobrila ameriška Food and Drug Association. Dobro je poznan tudi učinek marihuane na povečanje apetita. FDA je leta 1992 odobrila oralni THC za zdravljenje z AIDsem povezane anoreksije in izgubo teže. Kljub popularnosti te droge med pacienti z AIDS-em, so nekateri znanstveniki zaskrbljeni nad dejstvom, da marihuana zatira imunski sistem in da vsebuje bakterijo gobnih spor ter nad kemikalijami, ki poškodujejo pljuča in so prisotne v dimu marihuane. Dim marihuane vsebuje približno 420 kemikalij, vključno z dvakrat več kancerinogenimi snovmi, kot tobačna cigareta enake teže. Redni kadilci marihuane večkrat trpijo za bronhitisom in imajo povečano tveganje obolenja za pljučnim rakom.
User856774 26. 06. 2012 11.21
+0
Se opravicujem sem samo navadn slovenec z nizko izobrazbo. Torej ves da je odvisno od cloveka ter drugi dejavniki. Prosim te samo,da zgoraj na zacetku na 5 post po vrsti odgovoris ker imas veliko izkusenj na tem podrocju. Za konec pa se to..Ta clanek je eden tistih, ki slepijo ljudi in jih prepricujejo da je trava trda droga (šuš)? ...zato pa sem tudi napisal, ker kot uzivalec marihuane sem se pocutil zelo neumno ko sem bral clanek.. Lep pozdrav
peeka 26. 06. 2012 11.22
+5
Morana7 ne delam več z odvisniki, sem delala v okviru obvezne prakse. Vsekakor je težko delati z njimi.
DeBill 26. 06. 2012 11.26
-5
peeka, preveč gledaš butaste ameriške oddaje. Poglej si oddajo BBCja o tem, žal edina, ki je znanstveno podprta. THC se proizvaja v našem telesu in je eden od "mirilcev" živčnega sistema. Epileptiki imajo recimo zadevo nepošlihtano s te strani. Naše možgane )v bistvu vse živčne sisteme od cevkarjev naprej) vodijo tri substance, ki ... Ma beri! Kar pa se FDA tiče pa ...
User856774 26. 06. 2012 11.30
+0
peek-a-boo kdo se pa tega ne ve kar si kopirala ? Poin je v tem,da tist ki kadi travo si ne zasluzi naziva zdrogiranec hasisar itd? zaj pa se kopiraj malo ucinke alkohola? pa malo raziskave kdo dlje zivi alkoholik ali tisti ki zmerno kadi travo ...Kaj hocem povedat,da se delajo prevlke nerealne razlike med alkoholom in travo..valda da je ovi pubec iz clanka pobruhal avto ce se gaje pa napil ,zatem ko si je skadil..Potemtakem 16 lahko pijejo pivo lagano,ce pa skadi join je pa zdrogiranec..P.s pri 16 sploh nisem vedel kaj je trava..lp
DeBill 26. 06. 2012 11.32
-8
Otroci, ki pasivno vdihavajo dim marihuane, kažejo veliko izbruhov slabe volje, sesajo prste in so jezni, bolj kakor njihovi vrstniki, ki temu niso izpostavljeni. Seveda je bolj zdravo, če gledajo, kako fotr pjan ko cura pref mat in jo vleče za lase po stanovanju.
peeka 26. 06. 2012 11.36
+7
asdfghjkl9, mislim da sem vse povedala. Napisal si vse zelo razumljivo... izrazil svoje mnenje, ne glede na to kaj si po izobrazbi. Tukaj na tej spletni strani sva oba enaka, ker se tako jaz kot ti verjetno ne nameravava zaposliti pri njih. Na marihuano jaz osebno ne gledam kot trdo drogo, gledam pa na njo kot na vse ostale opojne substance. Tudi alkohol. Dokler bodo vinske trte, jablane, hmelj, pšenica itd. legalni, ker je konec koncev to tudi vir hrane, do takrat bo vse to legalno. Bi bilo pa dobro če se nebi metalo vse v isti koš. Nisem pa za legalizacijo marihuane. Edino v medicinske namene. Ampak tukaj je pa spet problem, ker prevlada farmacija... potem bi oni imeli velike izgube. Na žalost je tako. Tudi alkohol bi lahko uvrstili med droge, vendar se to nikoli ne bo zgodilo. Nikomur ne polagam besed v usta in ne trdim, da imam jaz vedno prav. Tudi ne mečem vseh ljudi v isti koš.
User507166 26. 06. 2012 11.44
+7
asdfghjkl9 imam sestrično ki je odraščala v pijanski družini, stara je 20 let nikoli v življenju se ni podala niti v alkohol niti v droge. raje se je umaknila ob prvi priliki in živi normalno življenje naprej. tole z travo je samo utvara svojega lastnega življenja. če si karakter ne rabiš ne eno ne drugo samo močno voljo
User856774 26. 06. 2012 11.51
-6
se strinjam,kaj pa reces na alkohol ,nasilje v druzini potem pa se zboli mati 2x z rakom(sicer prezivela) nato pa umre za rakom se en clan druzine? Potem se pa vprašaš vesna kak mocan karakter moras met.
User507166 26. 06. 2012 12.00
+4
kaj pa rečš na to da je fotr njen bil zaprt 2 krat po 1 leto ker je mamo pretepal, pa je bla mama v enem tednu 3 krat na pumpanju in dializi ker si ej zastrupila kri z alkoholom, da ji mama reče ti men ne boš ukazovala kaj jst lahko in kaj ne, da doma ni koška kruha za vino pa je. ne ti se zresn lih tak si kot tvoji tastari samo skrivaš se za lastno senco. zame je karakter tist ki se zna vsemu upret in dokazat svoj jst. ne pa tist k se smil sam seb
User785326 26. 06. 2012 12.09
+3
RESPECT Vesna Šinkec! vsi se samo zgovarjajo. bodi karakter in reci vsej drogi NE ne pa ene razlike iskati pa izgovore zakaj se odločš za travo in ne alkohol. marihuana zaenkrat še ni znanstven potrjena kot zdravilo. tk da vse kar pravte so sam vaše domneve. vse se še preiskuje. vi pa kr trdite da kao pomaga pa neke buče prodajate. ne glede na to kako preteklost maš pa kva so tvoji starši počel, ti si svoj človek in odločaš kva boš vzemu al pa ne. bod karakter stisn guzico pa reč ne rabm tega!
User856774 26. 06. 2012 12.10
-5
Cuj ti vesna..malo pazi kaj pises..Jas ditajle raje nebom opisoval,ker ni to pravi kraj za to..Zresni se punca ,pa ne pisi neumnosti ti si zadnja ki bi meni rekla da se skrivam za lastno senco in nevem kaj vse. TVOJ QI je pod ledišcem.
User507166 26. 06. 2012 12.14
+3
moj IQ je da imam skoraj v rokah diplomo iz pedagoške smeri, sem mamica 2 letnemu sinu, živim na svojem imam fanta ki me ljubi. in nikoli v življenju nisem probala nobenih drog. lahko rečm da sem ponosna nase taka kakršna sem. pa mogoče tudi če sem po tvojem pod nivojem
User856774 26. 06. 2012 12.35
-5
Super ..Zelim ti lepo kariero,da bos ljubeca mati ,da bos mela lepo zvezo;) me veseeli da si ponosna tudi jas sem .:D vglavnem nemores tak pisat ko nisi dozivela 20% kolko sem jas da bi ti pol tu pisala da se skrivam za lastno senco..razumes? srecno
User507166 26. 06. 2012 12.39
+3
tko je da resnica boli. upam da se boš še taprav čas zresnu da ti nakoncu nebo trpela družina tko kot si ti moral pa srečno tudi tebi
User785326 26. 06. 2012 13.30
+5
asdfghjkl9 očitn je da si doživu velik slabih stvari v svojm življenju sam to vseen ni izgovor
User507166 26. 06. 2012 13.52
+2
točno tako Lincula. vsi smo doživljali slabe stvari v življenju, vse nas pestijo slabi kot dobri spomini. ampak se mi zdi da se moraš v življenju opret na stvari ki so bile pozitivne, samo tako lahko živiš normalno življenje. optimizem nekako rešuje zadeve in ne droga in alkohol.
Bibaleze
Bibaleze
SLEDI NAM:
Bibaleze.si
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2024, Bibaleze.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1071