Minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj je po seji vlade poudaril, da spremembe predstavljajo nadaljnji razvoj sodobnega inkluzivnega izobraževanja. Cilj je večja pravičnost, hitrejša pomoč in jasnejša pravila za šole, starše ter strokovne službe.
Hitrejša pomoč in bolj vključujoč sistem
Po novem bodo šole lahko nudile pomoč otrokom že pred izdajo odločbe o usmeritvi, takoj ko zaznajo učne težave ali potrebo po dodatni podpori. Logaj je pojasnil, da bodo oblike pomoči v zakonu jasno zapisane, ure za njihovo izvajanje pa bodo šole črpale iz razširjenega programa osnovne šole.
Novela med drugim uvaja tudi novo kategorijo otrok z gluhoslepoto, natančneje opredeljuje učna gradiva in dostop do njih prek digitalne platforme ter ureja vlogo spremljevalcev otrok s posebnimi potrebami.
Komisije za usmerjanje bodo po novem imele manj članov – dva strokovnjaka, med katerima bo lahko tudi predstavnik šole, ki otroka najbolje pozna. Novela omogoča tudi, da se postopki usmerjanja začnejo elektronsko, kar naj bi pospešilo odločanje.
Dodatna strokovna pomoč, določena v odločbah, ostaja v nespremenjenem obsegu, prav tako se ne podaljšujejo roki za izdajo odločb.
Enak dostop do učnih gradiv
Druga novela – zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja – predvideva, da bodo odslej tudi delovni zvezki in učni učbeniki morali biti potrjeni na pristojnem strokovnem svetu, enako kot učbeniki.
Cilj je večja kakovost učnih gradiv in manjše razlike v stroških med šolami. Analize so pokazale, da se lahko prispevki staršev za učbeniške komplete med šolami razlikujejo tudi do šestkrat. Minister je zato napovedal uvedbo finančnega okvirja ali "kapice", ki bi omejila skupne stroške gradiv.
Logaj je poudaril, da regulacija ne pomeni poseganja v avtonomijo učiteljev, saj bodo ti še naprej lahko izbirali gradiva različnih založnikov. Pri tem naj bi se bolj opirali na gradiva, ki jih priporočajo predmetne kurikularne komisije.
Kot je dodal minister, bo učni načrt ostal ključno gradivo za učitelje: Učni načrt in didaktično priporočilo sta temelj, ne pa učbenik ali delovni zvezek.
Cilj sprememb: več enakosti in kakovosti
Obe noveli – o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami ter o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja – bosta v Državnem zboru obravnavani po skrajšanem postopku.
Z njima želi vlada zagotoviti enakopravnejši dostop do izobraževanja, hitrejšo pomoč otrokom in večjo kakovost učnih gradiv v vseh slovenskih šolah.









































Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV