Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje pojasnjujejo, da pravilnik sledi spremembam zakona o osnovni šoli, posodobljenim učnim načrtom ter drugim ukrepom, katerih cilj je dvig kakovosti izobraževalnega procesa.
Več načinov ocenjevanja, manj pisnih preizkusov
Nov pravilnik ukinja dosedanji koncept preverjanja znanja, ki se je največkrat izvajal kot poskusni pisni preizkus. Po novem bo preverjanje znanja sestavni del učnega procesa in bo potekalo sproti.
Pomembna sprememba je tudi širitev nabora načinov ocenjevanja. Večina ocen pri posameznem predmetu ne bo smela več temeljiti na pisnih preizkusih znanja. Učitelji bodo lahko pri eni oceni kombinirali različne oblike preverjanja, kar naj bi prispevalo k bolj enakomerni obremenitvi učencev skozi šolsko leto.
Možnost medpredmetnega ocenjevanja
Novost pravilnika je tudi medpredmetno ocenjevanje. To pomeni, da bo učenec za en izdelek ali dejavnost lahko prejel ocene pri več predmetih. Namen te spremembe je spodbuditi povezovanje vsebin in uporabo znanja v praksi.
Minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj je ob predstavitvi pravilnika poudaril, da želijo s tem zmanjšati t. i. kampanjsko učenje ob koncu ocenjevalnih obdobij. Po njegovih besedah bodo ocene porazdeljene čez celotno šolsko leto, kar bo zmanjšalo pritisk na učence.

- Manj obveznih ocen in omejitve pri preizkusih znanja
- Pravilnik prinaša tudi manjše minimalno število ocen.
- Pri predmetih z največ dvema urama tedensko sta po novem obvezni dve oceni (prej tri).
- Pri predmetih z več kot dvema urama tedensko so obvezne štiri ocene (prej šest).
Ohranja se omejitev, da se lahko v enem tednu pišeta le dva pisna preizkusa znanja. Novost pa je, da se učencev na dan, ko pišejo preizkus, ne sme ustno ocenjevati pri drugih predmetih. Dovoljena pa je ocena izdelkov, nastopov in drugih dejavnosti.
Pisno ocenjevanje bo po novem možno izvajati le do tri dni pred koncem ocenjevalnega obdobja (prej pet), razen v primeru ponavljanja preizkusa.
Minister je ob tem poudaril, da ocenjevanje učenca dvakrat ali trikrat v enem dnevu ni korektno, zato bo nova ureditev zahtevala boljše usklajevanje med učitelji.
Ponovno ocenjevanje in večja avtonomija učiteljev
Po novem se bo pisni preizkus ponovil, če bo negativno ocenjena vsaj polovica razreda (prej je zadostovala tretjina).
Velika sprememba pa zadeva tudi zaključno oceno – ta po novem ne bo več aritmetična sredina vseh ocen. Učitelj bo lahko pri oblikovanju zaključne ocene upošteval napredek, trud in različne oblike znanja učenca. Na ministrstvu poudarjajo, da s tem krepijo avtonomnost učitelja, ki postaja eno temeljnih načel novega sistema ocenjevanja.
Logaj je ob tem dejal: "Želimo, da je preverjanje znanja del procesa, v katerem učitelj in učenec dobita povratno informacijo o doseganju standardov znanja."
Obenem je izpostavil, da bodo učenci in starši imeli jasne informacije o tem, kako poteka ocenjevanje in po katerih merilih se oblikujejo ocene.
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV