Bibaleze.si

Odmevna hrvaška novica

STA/N. K.
Novice 27
29. 10. 2014 09.17

Hrvaško ministrstvo za zdravje je napovedalo, da bo do konca tedna poslalo opozorilo vsem direktorjem bolnišnic, v katerih ne opravljajo splava, naj zagotovijo možnost postopka prekinitve nosečnosti v skladu z zakonom. Zagrozili so tudi s kaznimi, ker vse več hrvaških bolnišnic zavrača opravljanje splava zaradi ugovora vesti ginekologov.

Pregled

 

Pregled
Pregled FOTO: Thinkstock

Minister za zdravje Siniša Varga bo opozoril direktorje vseh bolnišnic na Hrvaškem, da zakon o zdravstvenih ukrepih za uresničevanje pravice do svobodnega odločanja o rojstvu otrok določa pravico žensk do nadzorovane prekinitve nosečnosti.

Zato bodo morale vse bolnišnice organizirati možnost opravljanja medicinskega splava na zahtevo uporabnic zdravstvenega zavarovanja ali pa bodo njihovi direktorji kaznovani.

Zdravniki imajo pravico ugovora vesti, s katero lahko zavrnejo izvedbo medicinskega posega splava, a bi morale bolnišnice zagotoviti tovrstno storitev. V devetih bolnišnicah, med katerimi so tudi tri klinične bolnišnice v Zagrebu in Splitu, pa sploh ne opravljajo več medicinske prekinitve nosečnosti, ker so menda vsi ginekologi podpisali izjavo o ugovoru vesti.

Na kršitev zakona so opozorile tudi nekatere nevladne organizacije za pravice žensk. Od ministrstva zahtevajo, naj preveri, koliko zdravnikov zavrača opravljanje splava v javnih bolnišnicah zaradi ugovora vesti, nato pa prekinitev nosečnosti opravlja v zasebnih ordinacijah, kar je prepovedano. Splav je možno legalno opraviti samo v državnih bolnišnicah.

Z ministrstva so odgovorili, da zaenkrat niso prejeli nobene prijave tovrstnega primera.

Poleg tega ne bodo obravnavali zahteve za enotno ceno splava v bolnišnicah, ker gre za poseg, za katerega lahko ceno določijo v bolnišnici. Za splav v hrvaških bolnišnicah je treba odšteti med 900 in 3000 kun (med 118 in 395 evrov).

Splav
Splav FOTO: Thinkstock

Ženska mreža Hrvaške (ŽmH) je medtem poudarila, da ginekologi dobijo celotno plačo, tudi če zavračajo splav, medtem ko ženske, ki plačujejo prispevke za zdravstveno zavarovanje, ne morejo uveljaviti svoje zakonske pravice do varne, legalne in dostopne prekinitve nosečnosti.

Največja opozicijska stranka HDZ je pred kratkim napovedala, da bodo po prihodu na oblast spremenili zakon in dodali določilo o obveznem posvetovalnem pogovoru z duhovnikom, preden bo ženska, ki je vernica, opravila splav. Ateistke in agnostikinje se bodo morale pogovoriti s psihologom ali socialnim delavcem, napovedujejo v HDZ.

Na Hrvaškem je možno opraviti splav do desetega tedna nosečnosti, ne da bi se ustanove uradno vpletale v odločitev žensk.

Statistike kažejo, da je bilo v zadnjih letih v hrvaških bolnišnicah na 100 rojenih otrok manj kot deset zahtevanih prekinitev nosečnosti.

Ali splav žensko čustveno uniči?
 

Sorodni članki
Komentarji (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User676397 29. 10. 2014 08.04
-4
Sej tukej ni govora, ali lahko splav opraviš ali ne... Tukej gre za to, da vlada nekomu ukaže da mora ubit človeško bitje, tudi če se on v tem primeru ne strinja.... kdo je vlada, da ti ukaže da moraš nekoga proti svoji volji ubit??? Ali mogoče vlada vojno stanje???? Če pa hoče nekdo naredit splav, naj gre k drugemu ginekologu ko to izvaja in nima predsodkov...
assass 29. 10. 2014 06.12
-2
PRAVILNO !
ZaZaZuu 28. 10. 2014 23.10
+0
BRAVO HRVAŠKA!!!!!!!!!!
Jasnovidec Cosmos 28. 10. 2014 21.55
-6
Krščanska cerkev je proti splavitvam iz razloga,da se boji,da ne bi bilo dovolj otrok za njihova spolna nadlegovanja.
Zzses4 28. 10. 2014 20.02
-13
Menim,da e že narobe,da ti uničiš možnost da se rodi neki čarobnega in čudovitega. in menim,da ženske ki so postale noseče,ker zaščita ni delovala,lahko dajo otroka u posvojitev.
User500868 28. 10. 2014 23.24
+6
Toliko mnenj pa toliko neznanja in pomanjkanja empatije.
Zzses4 29. 10. 2014 12.27
+1
Če meniš,da sem neveden sm zaradi tega,ker verjamem,da so otroci neki čudovitega in da je narobe,da daš tisti mali celici priložnost da zaživi. Pa naj bom neveden. Verjamem,da pri splavu ni sm ženska kot ednina. Vendr da je že dvojina
PiknyBoo 28. 10. 2014 19.43
+11
Krščanska cerkev ne priznava splava, zato ker ko se moška in ženska spolna celica spojita, je to za njih že živo bitje in to zanje pomeni umor. Stroka gleda na to malo drugače, sicer je pa težko točno postaviti mejo med tem kdaj je zarodek zares živo bitje. Vsekakor jaz sem zagovornica splava, zato ker če nekdo otroka noče ali se ne čuti ga imeti je bolje da ga nima. Ker dokler je ta dojenček majhen ni problemov, premalo ljudi pa se zaveda da bo to prikupno bitjece enkrat postalo odrasla oseba ki bo morala imeti različne vrednote predvsem pa se postaviti zase. In na sploh premalo staršev se zaveda kako pomembna je nihova vloga v otrokovem življenju (ja noben ni reku da je lahko - je hudičevo težko, ampak kaj je lepšega od otroka ki je zrasel v uspešno, odgovorno, pošteno, delavno osebo??) vsekakor otrok ni samo šetanje z vozičkom po mestu in ja vsak ima pravico do odločanja tudi če se slučajno zgodi nosečnost (a je kdo pomislil na posilstvo?). Skratka splav po moje mora ostati možnost in vsekakor kot prostovoljna želja posameznice.
User581875 28. 10. 2014 18.24
+17
samo ta pa zmaga: pogovor z duhovnikom.... pa dajte no! tile tipi nimajo pojma o družini! nimajo pojma kak je skrbet za otroka, kaj šele če se rodi prizadet, kaj šele pogovor z žrtvijo posilstva....večina teh župnikov je tak ali tak tempirana seksualna bomba...pol pa bi še oni filozofirali...fuj
Jasnovidec Cosmos 28. 10. 2014 18.51
+0
Ja razen tega duhovniki ne morejo imeti otrok,ker nimajo maternice tako,da ne zanosijo in nimajo pojma.
Piškica 28. 10. 2014 15.43
-20
sem proti splavu. KER VSAK NORMALEN SE BI MORAL ZNATI ZAŠČITIT pred neželeno zanositvijo.... ker pa je to tko kot če bi šel po kruh v trgovino se pa ljudje igrajo.... ORNG plačat splav, pa bi videli koliko bi še bilo tega.... Po drugi strani nas je pa ogromno ki si otročičke želimo pa nam ne uspe.... NAROBE SVET!!!
Janez_53 28. 10. 2014 17.23
+22
Kdo ima pravico odločati namesto katerekoli ženske pri stvari, ki se tiče le nje in njenega partnerja? Te pravice jim ne bi smel nihče odvzeti!
QueenFloyd 28. 10. 2014 18.01
+25
Torej so ženske, ki so žrtve posilstev, nenormalne, ker se niso zaščitile preden so jih moški posilil? In tiste, ki so se ljubile s partnerjem, in jima je med spolnim odnosom počil kondom? Včasih pa se tudi zgodi, da se embrijo zaradi genskih napak ne razvija kot bi se moral in zdravniki lahko to vidijo še pravi čas, da se le-ta odstrani, saj lahko v najslabšem primeru še škoduje materi. Se strinjam, da je veliko splavov posledica nepremišljenega spolnega odnosa, ampak vsakdo ima pravico odločati o svojem telesu in če ženska ne želi otroka, je to njena stvar. Poleg tega pa do osmih tednov nocečnosti ne govorimo o plodu temveč o embriju. Ali ga je moralno ubiti je vedno bila in vedno tudi bo zelo delikatna tema pri čemer se bodo mnenja vselej razlikovala.
User581875 28. 10. 2014 18.21
+4
queenfloyd se strinjam....ampak zgleda da bodo ta pametni desničarji to drugače uredili na hrvaškem. če pa se jim bo zgodilo kaj takega kot je nenormalen embrio ali posilstvo, bodo pa to uredili v tujini...
PiknyBoo 28. 10. 2014 19.44
+7
Zdaj samo še čakam komentar, da je bla ženska posiljena ker je izzivala (z oblačili npr). NE ŽENSKE NISO KRIVE ZA POSILSTVO, ker vsak človek odgovarja za svoja dejanja in če se posiljevalec ni mogel kontrolirati je z njim nekaj narobe ne z žensko ki je lepo oblečena PIKA!!!
PiknyBoo 28. 10. 2014 19.45
+6
P.S in zakaj smo vedno ženske krive za nosečnost? za to sta vedno dva potrebna, čeprav se strinjam s tem, da danes je toliko možnosti zaščite, da če nočeš se težko zgodi (čeprav so res redki primeri ko se).
User453820 29. 10. 2014 07.16
+5
Dejstvo, da ti ne moreš imeti otroka z ničemer ne vpliva na pravico do splava. To dvoje sploh ni povezano. Ti tudi ne moreš imeti ferrarija, in tudi to v ničemer ne vpliva na mojo pravico do njega. Saj razumeš, kaj hočem povedati. Ker sem namreč že davno opazila, da ste najbolj proti splavu ravno tiste ženske, ki ne morete zanositi. Mislim, kot da če odpravimo splave boš pa lahko zanosila ali kako? Ne, še vedno ne boš mogla. In tako bomo imela dva problema namesto enega. Problem, ko ženska ne more zanositi in problem, ko ženska noče otroka, pa ga je zaradi spleta okoliščin obvezna imeti. In potem bo imela ta ženska vso pravico da je proti umetni oploditvi, ker ona si pa tako želi, da NE bi imela otroka, pa ga mora imeti, pri tebi je pa to tako enostavno, nič se ne rabiš trudit pa vseeno NE zanosiš. Upam da s to ponazoritvijo dojela absurd svoje zahteve. Tvoja travma, ker ne moreš zanositi resnično NE MORE biti nikakršen argument proti splavu. p.s. vsak normalen se ne more zaščititi (uporabljam tvoje besede), ponavadi se zatakne pri moškem, ki si noče natakniti kondoma, ali pa mu uplahni takoj, ko si ga natakne. In to je resen problem. Seveda bi oseba, kot si ti, na to rekla, da "pol pa pač ne seksaj". Samo stvar ni tako preprosta, ker v vročici poželenja se ljudje težko zaustavijo in hladno mrtvo rečejo "ok, pol pa nič". Ljudje smo namreč bitja, ki nas vodijo kemični procesi v telesu, ki so marsikdaj močnejši od nas. To je isto, kot da bi nosečnici, ki je nonstop lačna in mora jesti enostavno odtegnil hrano. A veš kaj bi se zgodilo? Doživela bi živčni zlom in pristala v bolnišnici, ker hormonov pač ne moreš prelisičiti. Zato greste mene ženske, ki ne morete zanosit, neznansko na živce. Ne zato, ker ne morete zanosit, pač pa zato, ker zaradi tega problema, ki je samo vaš intimni problem, terorizirate in se znašate nad vsemi ostalimi, ki tega problema nimamo.
jazzintea 28. 10. 2014 14.00
-50
V današnjem času bi ženska že lahko poznala pregovor, "Če se igraš z ognjem, se lahko opečeš!". Če bi ženske pomislile na morebitne posledice, preden se odločijo za nezaščiten spolni odnos, ginekologom ne bi bilo treba več opravljati splavov. Tako pa hopa-cupa hopa-cupa,če se pa kaj zgodi, imam pa itak pravico do splava! In kateri minister je tako bister,da bo izdal tak ukrep - vsak dr. se ima pravico odločiti po svoji vesti, vse ostalo je mobing?
tash73 28. 10. 2014 14.20
+59
naj ti povem, da sta za zanositev potrebna dva. tako da ne pametuj
_alpe_ 28. 10. 2014 15.11
+19
kako pa je s splavom zaradi gensko zmaličenega zarodka? a zarad tega tut ne smejo delat splavov al kako?
User823209 28. 10. 2014 16.11
+10
saj itak moramo vedno ženske poskrbet za zaščito, če moškemu to omeniš kar presliši. pa tud se zgodi da zaščita ni čist 100%
Janez_53 28. 10. 2014 17.35
+9
Zdravniki se sicer lahko do neke mere odločajo po svoji vesti, ampak o tem morajo razmišljati že, ko se odločajo o specializaciji. Ortopeda najbrž nihče ne bo silil opraviti splav. Ginekolog pa se mora zavedati, da bo moral spoštovati zakon, če le-ta dovoljuje izvedbo splava. Najbrž bo tudi lahko odklonil poseg, ampak bo s tem tvegal recimo napredovanje ali mogoče celo zaposlitev. Mnogi od nas se v življenju najbrž nismo vedno strinjali s kakšnimi nalogami, pa smo jih morali opraviti. Policist ali vojak v določeni situaciji mora uporabiti orožje in pri tem koga tudi smrtno rani. Pa ne verjamem, da se osebno strinja s tem, da bo nekoga ubil. Ampak to pač spada k njegovemu poklicu.
QueenFloyd 28. 10. 2014 18.06
+4
Ker pa se posiljene ženske želijo igrati z ognjem kot praviš ti. Da te ni sram, da tako pišeš o ženskah! Za oploditev sta potrebna oba spola in če ne govorimo o posilstvu, potem je to krivda obeh.
layers 28. 10. 2014 18.12
+1
boga tea, ce ga janez tko biksa
User581875 28. 10. 2014 18.18
-1
kdo pa bo potem skrbel za prizadete otroke, ki se celo življenje samo mučijo? to je strošek za državo in trpljenje družine. tak ali tak ni služb...hrvati pa bi radi še več revežev ali kaj?
jasnaaaa1 28. 10. 2014 19.38
+5
ja ja ja.....vedno vse breme pade na žensko. Moški bi se radi zabavali neobremenjeno in neomejeno, posledica pa ženske.
Zzses4 29. 10. 2014 12.29
+2
tora30 poznam veliko prizadetih otrok,ki znajo biti velikokrat bolj srečnejši od nas navadnih ljudi. Če je sm problem denar je to najmanjši problem.
Bibaleze
Bibaleze
SLEDI NAM:
Bibaleze.si
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2024, Bibaleze.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1104