Podjetje TAM-TAM tako že trinajstič zapored izvaja družbeno odgovorno akcijo Petarde? Ne, hvala!, ki v prazničnem času opozarja na nevarnosti in škodljive posledice uporabe pirotehnike. V teh letih se je kampanja močno razvila, njen vpliv pa je postal prepoznaven v širši javnosti, šolah in lokalnih skupnostih. Letošnja izvedba se še posebej posveča generaciji, ki je stara približno toliko kot sama kampanja – najstnikom med 12. in 15. letom.
Zakaj nagovarjajo prav najstnike?
Lanski podatki jasno kažejo, da so najstniki med 12. in 15. letom najpogostejši uporabniki petard. Gre za obdobje, ko so mladi radovedni, željni potrditve vrstnikov in pogosto preizkušajo meje. Klasični preventivni nagovori – moraliziranje, opozarjanje na poškodbe ali strašenje s posledicami – pri tej starosti praviloma niso učinkoviti, saj jih mladi ne prepoznajo kot relevantne.
Zato kampanja letos uvaja pomemben premik: mlade nagovori skozi njihov jezik, njihove simbole in njihove družbene kode.
Pokanje = red flag
Osrednje sporočilo kampanje je pokanje = red flag, kar izhaja neposredno iz komunikacije generacije Z. Red flag (rdeča zastavica) v njihovem svetu pomeni, da je nekdo ali nekaj problematično, nevarno, nezrelo ali preprosto nesprejemljivo.
Če so petarde nekoč veljale za simbol poguma ali malega upora, jih letošnja kampanja preusmerja v znak nezrelosti. Pokanje tako postane vedenje, ki ga ne odsvetujejo več le odrasli, temveč ga kritično ocenjujejo tudi vrstniki. To je ključno, saj se vedenjski vzorci mladostnikov najpogosteje spreminjajo znotraj njihove skupine, ne zaradi zunanjih opozoril.
Rdeča zastavica kot univerzalni opozorilni znak

Osrednji vizualni element kampanje je rdeča zastavica – simbol, ki ga mladi spontano povezujejo z digitalnim opozorilom, starejši pa razumejo kot klasičen znak za nevarnost ali nepravilnost.
Plakati so oblikovani v različnih barvnih ozadjih, ki sledijo estetiki generacije Z: kontrastni poudarki, sodobne barvne palete in minimalizem, ki v urbanem prostoru hitro pritegne pozornost. Cilj je, da se kampanja opazi vedno znova, da vzbudi pogovor in da se simbol "red flag" prenese v vsakdanjo komunikacijo mladostnikov.
Sprememba, ki se začne pri mladih
"Najstniki ne nehajo pokati petard zato, ker jim odrasli rečemo, naj s tem prenehajo," poudarja Milena Jakovljević, glavna kreativna direktorica kampanje. "Spremenijo se, ko se spremeni družbeni signal. Zato smo letos uporabili simbol, ki ga sami prepoznajo kot opozorilo – rdečo zastavico. Ko pokanje znotraj generacije postane red flag, mladi sami označijo takšno ravnanje kot nekaj, česar ne podpirajo."
Kampanja se zato osredotoča na spremembo družbenega statusa dejanja, ne na zastraševanje – in ravno to je pristop, ki je pri najstnikih najuspešnejši.
Vpliv na družino, živali in skupnost
Da je vsak pok preveč, opozarja tudi Damjan Koren, direktor in partner TAM-TAM-a: "Vsak pok je preveč – za živali, za ljudi in za skupnost. Če želimo doseči najstnike, moramo stopiti korak bližje njihovemu svetu, hkrati pa ne smemo pozabiti, da se morajo sporočila dotakniti tudi staršev in širše javnosti. Marsikateri mladostnik prvo petardo vrže skupaj z očetom, kot nekakšen neuradni obred odraslosti. Prav zato želimo ustvariti razmere, v katerih se spremeni celoten družinski in družbeni pogled na to vedenje."
Pirotehnika je namreč problem, ki presega generacije. Škodi živalim, obremenjuje okolje, ogroža ljudi, vpliva na osebe s senzoričnimi ali psihičnimi občutljivostmi ter ruši občutek varnosti v skupnosti.













































Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV