Zavod RS za šolstvo opozarja, da je potrebno upoštevati dejstvo, da niso vsi starši doma ali na voljo otrokom, saj nekateri tudi delajo na daljavo. Nekateri učenci, še posebej mlajši pa niso v varstvu doma, zato pouk na daljavo, kakršen poteka po predvidenem urniku v šoli, odsvetujejo. Dolžino dejavnosti je potrebno prilagajati bioritmu učencev razredne stopnje, zato poudarjajo, da urnik v obsegu 5 do 6ur dnevno preko videokonference praktično ni mogoč in je nesprejemljiv.
Poleg tehničnega vidika pa so pri izvajanju pouka na daljavo z mlajšimi učenci ključne še te tri faze:
1. Vzpostavljanje stika med učiteljem in učenci.
2. Razvijanje rutine pouka na daljavo.
3. Izvajanje dejavnosti za uresničevanje ciljev ter ohranjanje kontinuitete učenja.
1. Na Zavodu opozarjajo, da starši ne morejo nadomestiti učitelja. Zato je potrebno posebno pozornost nameniti izbiri gradiva za aktivnost učencev, še posebej v prvem tednu pouka na daljavo naj bodo aktivnosti pripravljene tako, da jih lahko učenci v največji možni meri samostojno izvajajo. Priporočljiva je tudi fleksibilna izvedba urnika, saj le ta omogoča zaposlitve z aktivnostmi, s katerimi učence razbremenimo in jih učenci izvajajo zelo motivirano ( kot so naprimer didaktične igre, predhodno pripravljeni posnetki itd). Prav tako je izjemno pomembno vzdrževanje stika z vsemi učenci. Skrbeti je treba za dobro počutje, dobre medsebojne odnose in ohranjanje socialnih stikov.
2. Da bi vzpostavili varno in prijetno okolje za vse učence, je v izvajanje pouka na daljavo potrebno vključiti določeno dnevno rutino. Ta rutina naj zajema tri področja. In sicer; tehnično področje, področje podajanja navodil in področje sprejemanja povratnih informacij.
3. Učitelji naj pripravijo kratka in jasna navodila, po katerih se bodo učenci ravnali in samostojno učili. Če učitelj načrtuje, da učenci na daljavo obravnavajo novo učno vsebino, naj pripravi razlago preko videokonference ali posnetek z razlago in ga pošlje učencem preko prej vzpostavljenega kanala. V prvih navodilih je potrebno učencem tudi omeniti njihov zvezek in podati natančna navodila glede njegove uporabe. Navodila za pouk na daljavo naj ne bodo zgolj prenos informacij o tem, katere strani v delovnih zvezkih naj učenci rešijo.

Dejavnosti pouka na daljavo
- Dejavnosti naj bodo načrtovane tako, da jih lahko učenec izvede čim bolj samostojno.
- Dejavnosti naj bodo za učence smiselne in življenjske.
- Navodila za dejavnosti naj ne bodo usmerjene samo v sedeče delo učenca, pač pa upoštevamo potrebe otrokove razvojne stopnje: gibanje, dialog, menjava dejavnosti, izbirnost, stik in komunikacija z vrstniki.
- Tudi staršem je potrebno sporočiti, da je pouk na daljavo namenjen samostojnemu delu učenca, vloga staršev pa je v občasni podpori učencu, ko jo le ta potrebuje.
- Pri izbiri dejavnosti upoštevamo interese učencev (npr. v jutranjem videokonferenčnem pouku sprejemamo pobude otrok za zanimive in raznolike aktivnosti), potrebo po gibanju (npr. dejavnosti usmerimo na prosto), potrebo po umetniškem izražanju, ustvarjalnosti in prosti igri (npr. ogled virtualne predstave, razstave in lutkovno gledališče z otrokovimi igračami).
- Ponudimo izbirnost v dejavnostih.
- Posebno pozornost namenimo načrtovanju dejavnosti, v katerih bodo učenci imeli priložnost sodelovati z vrstniki (npr. učencem omogočimo, da se pogovarjajo o možnih rešitvah problema, skupni virtualni sprehod po umetnostni galeriji ali galeriji razreda, obisk virtualnega živalskega vrta, starejši učenci pa lahko ustvarjajo predstavitve v skupni rabi).
- Načrtujemo dejavnosti na različnih ravneh zahtevnosti.
- S količino dejavnosti skrbimo za ustrezno obremenitev učencev.
- Poskrbimo za diferenciacijo (izbirnost, samostojnost, razlike med učenci, specifične skupine učencev
- priseljenci, učenci s posebnimi potrebami, Romi, nadarjeni …) in individualni napredek v učenju posameznika.
Več o samih smernicah za učitelje in učiteljice si lahko preberete TUKAJ.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV