Danica Jovanović je za SVET raziskala, kako je z novim nacionalnim programom finančnega opismenjevanja, ki predvideva, da bodo otroci s ključnimi pojmi, kot so delnice, inflacija, obrestne mere in davki, seznanjeni že v osnovnih in srednjih šolah.
Projekt Bodi Fin: Znanje že v osnovnih šolah
Banki Slovenije in Ministrstvu za finance je v tem šolskem letu uspelo izpeljati pilotni projekt Bodi Fin, v katerega se je vključilo kar 3000 učencev z 85 osnovnih šol. Učenci so skozi delavnice in učna gradiva spoznavali osnovne finančne pojme – od kredita, ki ga devetošolka Zarja razloži kot sposodiš si denar od banke in ga nato postopoma odplačuješ po obrokih, do inflacije, ki jo Kiara opiše kot rast cen izdelkov in storitev.
1200 učencev na tekmovanju, 92 zlatih priznanj
Projekt se je zaključil s tekmovanjem, na katerem je sodelovalo 1200 učencev. Zlato priznanje jih je prejelo 92, a kot poudarja Samo Trtnik iz Banke Slovenije, je bolj kot rezultat pomembno, da so učenci sploh imeli priložnost pridobiti takšno znanje.
Finančno znanje postaja nuja
Danes je finančno znanje ključno za vsakdanje življenje, a je bilo v šolah doslej pogosto postavljeno na stranski tir. Z novim nacionalnim programom pa se obetajo spremembe: učenci naj bi po novem prejeli najmanj 35 ur finančnega opismenjevanja, bodisi v okviru samostojnega predmeta bodisi znotraj drugih učnih dejavnosti.
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV