Tako kot se je večini odraslih težko vrniti na delovno mesto po daljši odsotnosti, imajo tudi otroci nekaj "trebušnih težav" na večer pred 1. septembrom, ki skrivajo strah in negotovost novega šolskega leta. Zato je že nekaj dni pred vrnitvijo v šolske klopi treba z otrokom vzpostaviti dobro staro rutino, da preskok zanj ne bo prevelik. Otrokovo negotovost in skrbi pa najlažje pomirimo tako, da ga povprašamo o tem, kaj je tisto, kar ga najbolj skrbi, se pogovorimo o spremembah, ki jih bo novo šolsko leto prineslo, in o tem, kakšne dejavnosti bi si želel obiskovati. Če otrok od staršev začuti spodbuden odnos do vstopa v šolo, se bo tudi sam lažje motiviral in sprejel dejstvo, da je počitnic resnično konec.
Konec odlašanja z odhodom v posteljo
Prilagajanje na šolsko rutino je treba uvesti že nekaj dni pred začetkom šole. Poleg nakupovanja šolskih potrebščin in priprave torbe je treba urediti predvsem spalno rutino, ki se med počitnicami zagotovo prilagodi poletnemu času.

Med počitnicami otroci seveda lahko odlašajo z odhodom v posteljo in tako zjutraj prespijo zajtrk, kar bi večina otrok rada ohranila tudi ob nastopu šole, saj se "šele zvečer začne zares dogajati in je takrat najboljši čas za globoke prijateljske pogovore". Ko pa zjutraj zazvoni budilka in je treba vstati, nastane težava, saj lahko otroku začne primanjkovati spanja, to pa se odraža na njegovem počutju in ohranjanju kognitivnih sposobnosti.
Vzdrževanje spalne rutine (za osnovnošolske otroke, stare od 6 do 13 let, se priporoča med 9 in 11 ur spanja) je izredno pomembna odgovornost staršev. Tako pomembna kot skrb, da otrok dovolj pije, se giblje in si umiva zobe.
Časovna in prostorska omejitev zaslonov
Pri vzpostavitvi šolske rutine je najtežje dvoje: zagotoviti dovolj spanja in omejiti zaslone. V času poletnih počitnic otroku pogosto podaljšamo čas uporabe naprav, saj prosti čas to dopušča. V času šolske rutine pa je omejitev – časovna in prostorska – izrednega pomena. Ob prekomerni uporabi zaslonov otrok ne bo uspel opravljati svojih šolskih obveznosti, kar se bo lahko začelo odražati na spalni rutini in njegovem psihofizičnem delovanju, slednje se kaže kot motnje v koncentraciji, razdraženost, slabo pomnjenje, pomanjkanje apetita, gibalna apatičnost in podobno.
Ko govorimo o časovni omejitvi, s tem mislimo na starševski nadzor nad otrokovo izpostavljenostjo zaslonom in vsebinam. Prostorska omejitev pa predstavlja starševski nadzor, kje otrok zaslone uporablja – zelo priporočljivi so skupni prostori in ne zasebnost otrokove sobe. Telefona naj otrok pred spanjem ne nosi s sabo v sobo, računalnik pa naj bo postavljen v prostor, kjer imamo vsi dostop. Najbolje je, da se zanj ustvari kotiček na hodniku. Tako bomo vedno lahko "pokukali" na zaslon in bili seznanjeni z vsebinami, ki jih otrok gleda, z igrami, ki jih igra, in z vplivneži, ki jim sledi.
Ko uspemo v rutino vpeljati spalne navade ter časovno in prostorsko omejitev zaslonov, moramo pri tem vztrajati vseh 38 tednov, kolikor traja šolsko leto. Nato pa sledijo poletne počitnice, ko lahko spet nekoliko stopimo iz rutine.

Otrokom šola krepi občutek lastne vrednosti
Vzpostavitev rutine ob začetku šole ne pomeni, da starši samo omejujejo in prepovedujejo. Otrokom šola krepi občutek lastne vrednosti in odgovornosti, zato je začetek novega šolskega leta pomemben dogodek v njegovem življenju. Ne le za tiste, ki vstopajo v prvi razred ali prvi letnik, temveč za vse.
Starši lahko otroku vzbudijo veselje do novega šolskega leta in mu dajo občutek, da bo v tem času pridobil veliko novih izkušenj, znanja, doživetij in odkritij – nekaj znotraj ter veliko zunaj šolskih klopi – prav vsa pa bodo dragocena za njegov razvoj in življenje. Kako to storimo? Enostavno tako, da otroka vključimo v priprave na novo šolsko leto. Naj sodeluje pri pripravi šolskih potrebščin in pri izboru dejavnosti, ki jih ponuja šola. Skupaj z njim se pogovarjajte in se veselite dogodkov, ki ga čakajo v tem šolskem letu, ter prijateljev, ki jih bo srečal po dolgih poletnih počitnicah.
Čeprav je poletje minljivo, ustvari veliko čarobnih spominov na prav poseben čas, ko se urniki sprostijo in se lahko naši odnosi poglobijo. Zato tudi ni nič nenavadnega, če je otrok ob njegovem koncu malce žalosten. A po takšnih veselih počitnicah otroci vstopajo nazaj v šolo z nahrbtniki, polnimi šolskih potrebščin pa tudi velike količine veselja in radovednosti.

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV