Objavili so revolucionarno spremembo sistema – želijo ukiniti vse šolske predmete iz kurikuluma, tako da učenci ne bi več imeli matematike, zgodovine, geografije, fizike … Marjo Kyllonen z oddelka za izobraževanje v Helsinkih pojasnjuje: ''Obstajajo šole, v katerih se otroci učijo na staromoden način, kar je bilo koristno v 90-ih letih, ampak danes potrebe niso iste kot takrat in potrebujemo nekaj, kar bolj sodi v 21. stoletje.''
Tematsko učenje
Namesto individualnih predmetov se bodo učenci učili o fenomenih, dogodkih, povezanih skozi interdisciplinarne formate. Recimo o drugi svetovni vojni bi se učili s perspektive geografije in matematike, zraven pa bi z Working in a Cafe učenci dobili vsa potrebna znanja o angleškem jeziku, ekonomiji in komunikacijskih veščinah.
Sami bi izbirali teme za učenje
Takšen sistem bi zajel skupino starejših učencev, tistih, ki so dopolnili 16 let. Ideja je, da bi učenci sami izbirali temo ali fenomen, o katerem se želijo učiti, glede na to, kaj jih zanima in kakšne ambicije imajo za prihodnost. Tako se ne bodo več spraševali, zakaj se morajo učiti kemijo, če je v prihodnosti ne bodo potrebovali.
Skupinsko delo
Spremenila se bo tudi tradicionalna komunikacija med učenci in profesorji. Učenci ne bodo več sedeli v klopeh in čakali, da jih profesor pokliče, namesto tega bodo sedeli v manjših skupinah in z razgovorom reševali težave ter odgovarjali na vprašanja.
Večje plače za profesorje
V finskem izobraževalnem sistemu že od nekdaj spodbujajo timsko delo, tako se bo spremenil način, kako bodo učitelji sodelovali med sabo.
Že 70 odstotkov učiteljev je začelo z izobraževanjem in vajami, kako se pripraviti na nov izobraževalni sistem, hkrati pa bodo za to nagrajeni. Povečali jim bodo plače, dokončno pa bo izobraževalni sistem nared leta 2020.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV