Zdrav zajtrk

(Foto: Pixabay)

Seveda pa za zdravje ni pomembno le, da jemo zajtrk, temveč tudi, kaj za zajtrk pojemo! Za zagotavljanje potrebne energije čez dan naj bo zajtrk pretežno sestavljen iz živil, bogatih z ogljikovimi hidrati, kot so polnozrnati žitni izdelki, tudi kaše in polenta. Z uživanjem takšnih izdelkov si zagotovimo primerno raven glukoze v krvi, v kombinaciji z beljakovinskimi živili (mlečni izdelki, puste mesnine, stročnice,…) in sadjem ali zelenjavo pa še dodatno izboljšamo delovanje našega telesa.

A ko boste stali v trgovini pred polico, polno izdelkov, si vzemite čas za izbiro. Med izdelki so razlike v sestavi in vsebnosti sladkorja, soli, maščobe, prehranskih vlaknin. Te informacije boste dobili, če boste preverili hranilno tabelo in sestavine. Naj vas ne zavede atraktivna embalaža in slike na prednji strani izdelka, saj te pogosto povedo o izdelku »drugo zgodbo«, kot nam jo razkrije pogled na seznam sestavin in hranilno tabelo na zadnji strani.

Pred zajtrkom za boljšo prebavo spijemo kozarec (2 dcl) mlačne vode.

Strokovnjakinji za prehrano Gill Rapley in Tracey Murkett sta podala seznam, kaj lahko pripravite malčkom za zajtrk.

Poskrbite, da bo otrok vzljubil zajtrk

Čeprav otroci ves čas zavračajo zajtrk, je ta obrok zelo pomemben, saj jim omogoča pravilno rast in razvoj, hkrati pa jim da že zjutraj moč in energijo, da bodo kos šolskim izzivom.

Otroci, ki zjutraj pojedo nekaj, so bolj motivirani, sproščeni in se lažje osredotočijo na predavano snov, zato je zelo pomembno, da jim pojasnite, da je zajtrk zelo pomemben za njihovo zdravje.

Palačinke za otroke

(Foto: Pixabay)

Če otrok zavrača zajtrk, počakajte, da se popolnoma prebudi. Če mora zgodaj v šolo ali vrtec, ga zbudite 20 minut pred odhodom. Prav tako se navadite, da vsi jeste skupaj kot prava družina, ker to poveča možnosti, da bo otrok pripravljen jesti.

Mlajši otroci bodo z veseljem sodelovali pri pripravi zajtrka, kar bo tudi povečalo njihovo motiviranost zanj. Dovolite jim, da pogrnejo mizo.

Zjutraj vsi jejte zdravo, ampak kljub temu lahko izberete tisto, kar imate radi. Če imate vsi radi palačinke, pač jejte to, poiščite le zdrav recept. Če otroci obožujejo kosmiče, potem jim jih postrezite v skledici, izberite le tiste z manj sladkorja, dodate pa jim lahko oreščke, suho ali sveže sadje.