Kuhanje zamrznjene zelenjave

(Foto: Thinkstock)

Največja prednost zamrznjene zelenjave je, da sodobni način hitrega zamrzovanja ohrani skoraj vse hranilne lastnosti sveže zelenjave.

"Številne študije o prehranjevanju opozarjajo, da Slovenci ne pojemo dovolj sveže zelenjave. Le redkokdaj pa izvemo, kako naj dosežemo primerno raven in pestrost pri uživanju zelenjave, še posebej pozimi, ko je lokalna ponudba zelenjave omejena predvsem na zelje, repo, skladiščen krompir, čebulo in por," izpostavlja Marjana Peterman iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodaja: "Pozimi ponudbo sicer popestri uvoz z južne poloble, kar zaradi stroškov prevoza zelenjavo podraži, med dolgo potjo pa tudi izgubi kakovost in hranilno vrednost. Kolikšne so izgube, ne moremo vedeti, saj so odvisne od tega, koliko časa traja prevoz in tudi od tega, kako je zelenjava hranjena med prevozom in v skladišču, od koder jo potem pripeljejo na police naših trgovin."

Številne prednosti zamrznjene zelenjave

Zelenjava je pomembna za zdravo in pestro prehrano, nekateri potrošniki pa menijo, da je uporaba zamrznjene zelenjave v zimskem času in zgodaj spomladi le (slab) nadomestek za svežo zelenjavo, kar pa ne drži.

ZPS: Dobro je vedeti

1. Četudi je zamrznjena zelenjava pravilno hranjena (vsaj pri -18° C), ni mogoče povsem ustaviti procesa razgradnje vitaminov; v povprečju se jih na mesec izgubi od 1 do 5 odstotkov. Rok uporabe zamrznjene zelenjave je lahko tudi do tri leta, zato je priporočljivo, da izbiramo med čim daljšim, še preostalim, rokom uporabe.

Zamrznjena zelenjava

(Foto: Thinkstock)

2. Največ vitaminov uničimo z napačno pripravo hrane. Pri zamrznjeni zelenjavi je zlato pravilo, da je pred pripravo nikoli ne tajamo, ampak jo položimo v čim manjšo količino vrele vode, v kateri jo na štedilniku ali v mikrovalovni pečici dokuhamo. Še bolje je, če jo skuhamo v sopari ali jo podušimo na malo olja. Čas kuhanja ali dušenja naj bo kratek, oziroma po navodilih proizvajalca.

ZPS nasvet

• Zamrznjena zelenjava je zdrava alternativa za svežo v času, ko lokalno pridelane sveže zelenjave še ni.

• V trgovini bodite pri kupovanju zamrznjene zelenjave pozorni na znake, ali je bila morebiti temperatura v zamrzovalniku previsoka (nabiranje ledu, deli zelenjave so sprijeti v kepe). Ne kupujte takšne zelenjave.

• Pri pripravi jedi odmerite le potrebno količino zamrznjene zelenjave.

• Čeprav je rok uporabe za zamrznjeno živilo relativno dolg, porabite živilo pred tem rokom, v pol leta po nakupu ali še prej.

• Čas kuhanja zelenjave naj bo kratek, vodo pa uporabite pri pripravi druge jedi. Bolje kot vodo zavreči je, da zelenjavo dušite ali jo kuhate v sopari.

• Pripravljene zelenjave ne hranite na ogreti plošči, da bi jo ohranili toplo. Če stoji pri sobni temperaturi več kot 4 ure, zelo hitro izgubi hranilno vrednost, vitamine in minerale, začne pa se tudi kvariti. Raje jo shranite v hladilniku in jo kasneje ponovno pogrejte.

Zelenjava

(Foto: Profimedia)