Uvajanje goste hrane

Uvajanje goste hrane zahteva dobro mero potrpežljivosti in vztrajnosti. (Foto: Profimedia)

Najprej zelenjava, nato sadje

Svetovalka za zdravo prehrano in nutricistka Karla Klander opozarja, da ima prekomerno uživanje sladkorja in soli lahko resne posledice za naše zdravje, še posebej pri majhnih otrocih. Predlaga, da mame na začetku uvajanja goste prehrane dojenčku najprej ponudijo zelenjavo. Vzrok je ta, da je manj okusna in če začnete najprej uvajati sadje, se bo dojenček težje privadil na okus zelenjave in jo bo zavračal. Po njenem mnenju je treba otroku, staremu do enega leta, ponuditi čim manj mesa oz. s pravo mero zdrave pameti.

Mnoge mame se sprašujejo, ali lahko dojenčku ponudijo že surovo sadje ali zelenjavo, vendar nutricistka pravi, da ne rabijo vedno kuhati in dušiti. Zavedati se morate, da v surovi obliki živila ohranijo več vitaminov, mineralov, encimov in drugih fitohranil.

Dilema je tudi ta, ali otroku vso hrano pretlačiti z vilicami. Pomembno je, da otroka, ko ima zobe, postopoma vpeljete v novo veščino – grizenje. ''Seveda pa je v praksi lahko tako, da imate malčka, ki ima polno zobkov in ima težave pri večjih koščkih hrane. Po drugi strani pa lahko nek drugi malček brez zobkov svoj obrok prav dobro ''pogrize''. Uvajanje trde hrane pač zahteva dobro mero potrpežljivosti in vztrajnosti,'' pojasnjuje svetovalka za prehrano.

Multicooker

Večnamenski kuhalnik je idealna rešitev za zaposlene mame. (Foto: Philips)

Kako preprosto pripraviti odličen zdrav zajtrk, malico, kosilo, večerjo?

Otrok mora biti tudi veliko na svežem zraku. Mamice pa ne morejo uskladiti to in še vse druge obveznosti. Recimo, zavedajo se, da priprava zdravih obrokov zahteva veliko časa. Obstaja rešitev, da boste lahko izkoristili sončno vreme, ''vozičkali'' po bližnjem parku, brcali žogo na dvorišču … obenem pa otroku kot najboljša mama postregli obrok, bogat z vsemi snovmi, ki jih potrebuje za zdrav razvoj in rast.

To vam bo omogočila naprava Philips Multicooker. Kuhalnik združuje lastnosti kuhalne plošče in pečice, nadomesti pa tudi posode in si tako lahko prihranite precej časa, ki bi ga sicer namenili pomivanju. V kuhalniku lahko pripravljate slastne obroke s pomočjo cele palete uporabnih funkcij (dušenje, kuhanje na sopari, pečenje itd.). Uporaba je nadvse preprosta. Vse sestavine položite v kuhalnik, izberete želeni program, potem pa je večina vašega dela opravljena in se lahko posvetite svojemu otroku.

''Veliko prednost v tem kuhalniku vidim v tem, da je začetek kuhanja nastavljiv z uro tako, da se naprava samodejno vključi tudi takrat, ko nas ni v kuhinji. Poleg tega pa poskrbi celo za to, da po kuhanju ohranja jed toplo do takrat, ko jo postrežemo. Ne nazadnje velja omeniti tudi to, da so jedi v kuhalniku pripravljene prej, kot pa, če bi jih kuhali na štedilniku. Ta dodatna prednost vam omogoča, da je vsaka jed hitreje gotova, kar pa vam pride še posebej prav pri majhnih otrocih, ki postanejo na hitro lačni, po drugi strani pa nimajo kaj dosti volje, da bi potrpežljivo počakali, da bo njihov obrok kuhan,'' razlaga Karla Klander, ki je tudi zelo zaposlena mama. Verjeli ali ne, večnamenski kuhalnik je postal njen nepogrešljivi kuhinjski pomočnik.

Lili Žagar, mamica, partnerica in televizijska voditeljica, je navdušena nad tem, da lahko vse sestavine ''zmeče'' v en lonec, nastavi temperaturo, izbere ustrezen kuharski program in delo prepusti večnamenskemu kuhalniku, ki naredi vse ostalo namesto nje. Sedaj lahko čas, ki ga je do sedaj preživela v kuhinji, kakovostno izkoristi s svojimi najdražjimi. ''Ob hrani z družino preživimo najlepše skupne trenutke. Za zdrav obrok mi ni treba več ure in ure preživeti za štedilnikom – kuhanje je postalo zabavno, predvsem pa je z Multicookerjem preprosto, hitro in otročje lahko. Kaj več bi si lahko mamica sploh želela?''

Lili Žagar in Karla Klander

Tako Lili Žagar kot tudi Karla Klander sta navdušeni nad novim 'kuhinjskim pomočnikom'. (Foto: Philips)

Ideja za enodnevni malčkov jedilnik

Mame želijo svojim otrokom ponuditi čim bolj pester izbor jedi. Nutricistka Karla Klander nam je zaupala, kaj mu lahko recimo pripravite in ga razveselite z novimi okusi. Verjemite, z nasmehom na obrazu bo zaklical: ''Mami, še bi jedel!''

Zajtrk: presna čežana iz banane in jabolka, potresena z goji jagodami in nasekljanimi brazilskimi oreščki
Dopoldanska malica: Ovseni kosmiči, namočeni v kokosovo vodo, z narezanim suhim sadjem

Kosilo: Zelenjavna juha s stročnicami in krompirjem (lahko je pripravljena v večnamenskem kuhalniku)

Popoldanska malica: Domači jogurt (lahko je pripravljen v večnamenskem kuhalniku) in polnozrnata žemlja

Večerja: File divjega lososa z zelenjavo, kuhano na sopari (oboje je lahko pripravljeno v večnamenskem kuhalniku) in zelena solata

Starši, bodite dober vzgled!

Žal pa so današnji otroci tudi izbirčni. Kako naj jih mame navadijo, da bodo zdravo jedli? Kako naj pri njih zbudimo dovzetnost za različne okuse? ''Najprej tako, da ste jim dober vzgled. Zelo pomembno je, da se starši zdravo prehranjujete in se ne zadovoljite s hitrimi, v naprej pripravljenimi rešitvami. Otroci mamam in očetom vedno radovedno sledijo in njihove navade so še kako nalezljive,'' priporoča nutricistka in dodaja, da je pomembno tudi to, da jih že od malega navajate na zdrave jedi, ne pa, da se najprej spoznajo s čokolado in bomboni, potem pa jim šele ponudite jabolko.

Drage bralke, vas je Philips Multicooker navdušil? Želite pripraviti okusne jedi za vso družino? Potem boste navdušene nad pestrim izborom receptov iz babičine skrinje.
Družina večerja

Starši bodite dober vzgled in se tudi vi prehranjujte zdravo. (Foto: Profimedia)