Zelenjavni čips

(Foto: Thinkstock)

Sestavine

15 redkvic

origano

sol

olivno olje

Priprava

Redkvice narežite na tanke rezine in jih stresite v posodico. Dodajte olivno olje, sol in origano ter jih kar z rokami dobro premešajte, da se oljna mešanica dobro oprime vseh redkvic. Redkvice v enem sloju zložite na pekač, obložen s papirjem za peko, potem pa jih 15 minut pecite na 175 stopinj Celzija. Redkvice obrnite in jih pecite še 20 minut 110 stopinj Celzija.

Recept je iz Pratike Kmetija 2018. Celotno pratiko si lahko naložite tukaj.

PREBERITE ŠE: Ste vedeli, da ohrovt sodi med nizkokalorična živila? Kljub temu pa se v njem vseeno skriva zakladnica vitaminov C, A, K, kalija, mangana, magnezija in glukozinatov. Ima prav tako antioksidativno, protivnetno in antikancerogeno moč. Strokovnjaki so ugotovili, da uživanje ohrovta pripomore k dobri volji in občutku, da ste srečni.

Zakaj pravzaprav izbrati zdravo različico prigrizkov, pojasnjuje nutricionistka Karla Klander: ''Če se odločite za nakup nezdravih prigrizkov, predlagam, da pred tem pregledate sestavine izdelka, ki so zapisane na deklaraciji. Prepričana sem, da pri tovrstni, lahko bi celo rekli ''nehrani'', mnogi sploh ne poznajo zapisanih sestavin. Nezdravi prigrizki običajno vsebujejo rafinirano moko, sladkor, maščobe, veliko soli in različnih aditivov. Ne gre pa pozabiti tudi na to, da imajo zaradi svojih sestavin izredno močne zasvojevalne učinke, in ko se jih enkrat lotimo, enostavno ne moremo nehati z grizljanjem. Vsekakor so to živila, katerim bi se morali izogibati tako mi kot naši otroci, saj nam načenjajo zdravje.''

Dodaja še: ''Zelenjavni čips je zelo slastna alternativa običajnemu čipsu, priprava pa je zelo enostavna. Potrebujemo sušilnik (dehidrator), z malce spretnosti pa gre tudi brez tega. Kot osnovo čim bolj natanko narežemo kakšno zelenjavo (npr. bučke ali sladek krompir), lahko pa izberemo ohrovtove liste oziroma eksperimentiramo s kakšno drugo zelenjavo. To pomakamo v omako, ki jo pripravimo po svojem okusu (k ohrovtu se na primer odlično poda omaka iz malce olja, limone, bio sojine omake in zmletega sezama) in jo sušimo toliko časa, da postane hrustljava. Če imamo sušilnik (zelo ga priporočam v vsaki kuhinji), je vse skupaj zelo enostavno. Lahko pa se lotimo sušenja tudi kar v kuhinjski pečici – zelenjavo sušimo pri najnižji temperaturi, vrata pečice pa imamo nekoliko priprta.''

Strokovnjakinja pojasnjuje, da so žitne ploščice prave energijske bombe in tudi pri teh je najbolje, da se lotimo priprave kar sami doma in smo tako lahko vsaj prepričani, kaj vsebujejo. Industrijsko pripravljene so neredko polne sladkorja in drugih dodatkov, katerim se je veliko bolje kar izogniti. Za ploščice zmeljemo recimo ovsene kosmiče z nekaj suhega sadja in oreščkov, maso pregnetemo kot testo, nato čim bolj na tanko razvaljamo in narežemo na koščke. Tudi takšne ploščice sušimo v sušilniku.