Zdrav obrok

Bodite otrokom vzgled in jejte zdravo. (Foto: iStockphoto)

Premalo hranil v otroški hrani

Strokovnjaki so ugotovili, da posebej za otroke pripravljena hrana vsebuje premalo hranljivih sestavin. Skrbi jih, ker vse več staršev posega po že vnaprej pripravljenih jedeh. Preučevali so prehranjevalne navade pri 2.200 petletnikih in spoznali, da jim starši dovolijo, da jedo zelo kalorično hrano, ki pa seveda ni zdrava. Med drugim sta se med najbolj priljubljenimi znašla pizza in krompirček.

Skupni obroki

Starši, ki so sodelovali pri raziskovanju, so priznali, da pogosto niso imeli časa, da organizirajo skupen družinski obed. Avtorji študije pravijo, da to ni ključnega pomena, da se otroci naučijo zdravo jesti. Bolj pomembno je, kaj jim postrežete, zato svetujejo, da kuhate zdravo.

Zdrav obrok

Vsi skupaj lahko pripravljate okusne in zdrave obroke. (Foto: iStockphoto)

Preprečite debelost

Raziskovalci so prav tako preučevali povezavo med prehranjevalnimi navadami, rastjo in zdravjem v otrokovem obdobju od dveh do 12 let. Zaključili so, da slabe prehranjevalne navade v otroštvu lahko vodijo k debelosti in raznim kroničnim boleznim v odrasli dobi.

Kaj pomeni zdravo jesti?

Če ste se odločili, da je skrajni čas, da poskrbite za zdravje družine, najprej vsi začnite zdravo zajtrkovati. Ne hitite, vstanite prej, da boste imeli dovolj časa počasi prežvečiti hrano. Pozno popoldansko kosilo, ko se vrnete iz vrtca, šole, službe domov, naj ne bo mastno, ne jejte ocvrtih in že vnaprej pripravljenih jedi. Zraven glavnega obroka vedno postrezite še solato, za sladico pa se navadite jesti sadje.

Največja težava pa je ta, da vse več otrok pije le sladke in gazirane pijače. Že zgodaj jih navadite na okus vode, nesladkanih čajev in sadnih sokov.

V shrambi ne imejte zalog piškotov, čipsa, smokija … če že morate nekaj grizljati, si privoščite oreščke, ki so definitivno bolj zdravi.