kakav

(Foto: Profimedia)

Kakavova zrna vsebujejo posebne spojine, flavonoide, ki jim znanost pripisuje vedno več zdravilnih učinkov. Flavonoidi so v marsikateri rastlini, njihovo redno uživanje pa zmanjša tveganje za nastanek nekaterih kroničnih bolezni (npr. nekatere vrste raka in bolezni srca in ožilja). Flavonoidi so učinkoviti antioksidanti in se v telesu borijo proti škodljivim prostim radikalom. Ti poškodujejo celice, genetski material, pospešujejo staranje in povzročajo vrsto degenerativnih in bolezni, povezanih s starostjo. Flavonoidi v kakavu naj bi med drugim preprečevali oksidacijo holesterola LDL (slabi holesterol).

Kakavova zrna vsebujejo tudi veliko kalija in magnezija, nekaj kalcija, natrija, sledove železa ter vitamine A, B1, B2, D in E. Ugodnih učinkov kakavovih zrn seveda ne moremo pripisati večini različnih vrst čokolade in napitkov iz kakava na tržišču, saj nekateri vsebujejo veliko maščobe in sladkorja. Najboljša izbira so temne vrste čokolade in napitki s kakavom, ki vsebujejo čim večji delež kakava in imajo čim manj dodanega sladkorja. V zadnjem času so se pri nas na tržišču pojavili tudi izdelki iz surovega kakava, pa tudi surova kakavova zrna.

Kakav pa ima tudi slabe strani – vsebuje namreč alkaloide, predvsem teobromin. Zelo majhna količina te snovi deluje pozitivno na naše kardiovaskularno zdravje, večja količina pa je strupena. Kakav vsebuje tudi malo kofeina, zato z uživanjem čokolade in kakava ne smemo pretiravati. Zdrav odrasel človek naj na dan ne bi zaužil več kot 20 gramov čokolade s 70-odstotnim deležem kakava.