Delavni dan je dolg tako za starše kot tudi za otroke. Prehranjujete se neredno, nezdravo. Domov se vračate po napornem dnevu zelo lačni in nimate več energije, da bi pripravili zdrav obrok. Vse prevečkrat družina poseže po hitro pripravljeni kalorični hrani, ki nasiti, pa vseeno telesu ne nudi zadosti hranljivih snovi.

Zdravi obrok

(Foto: iStockphoto)

Današnje življenje tistega, ki skuša ohranjevati zdravo telesno težo, ovirajo tri glavne stvari. To so obilica hrane, ki je danes na voljo. Hitro pripravljena hrana je poceni, nezdravo hrano se po navadi kupi v prevelikih količinah (smokiji, čipsi, slani prigrizki …) in se jo zato družina tudi prenaje.
Druga velika ovira za zdrav dan je sedenje. Službe zahtevajo veliko sedenja, prav tako dolga potovanja v avtomobilih in preživljanje prostega časa pred televizijo ali računalnikom.
Tretja ovira pa je dnevni urnik. Ta je ponavadi tako natrpan, da si družina težko najde čas za zdrav skupen obrok pri mizi ali za gibanje, sproščanje v naravi.

Starši se včasih potrudijo, si vzamejo čas in pripravijo zdrav obrok, potem pa ugotovijo, da ta otrokom sploh ne gre več v slast in da bi otroci veliko raje kot zelenjavo, pojedli pest bonbonov. Otroci se upirajo zdravi hrani, zaposleni starši pa nimajo časa, da bi se posvetili jedilniku. Prosti čas, ki ga imajo med tednom, porabijo za pregledovanje domačih nalog, za pranje perila, za nakupovanje in ne za sprehajanje ali igranje z otroki v narvi. In ko se starši ukvarjajo z gospodinjskimi deli, otroci sedijo pred računalnikom ali pred televizijo, namesto da bi se gibali na svežem zraku.

Hitra hrana

Ni pomembno le to, kaj otroci jedo, ampak tudi to, koliko pojedo. Porcije so danes vse večje. Ameriška razvada o ogromnih količinah pečenega krompirčka in ogromnih hot dogih in podobnemu, prihaja tudi v Evropo.

Zdrav obrok

(Foto: iStockphoto)

Če se spomnite samo tega, kakšen smoki ali čips so vam kupovale vaše matere, ko ste bili otroci in kakšen smoki ali čips se kupuje danes za otroke? Če bi primerjali vrečke, bi bili presenečeni in zgroženi, kaj ponujate otrokom.
Včasih je bila količina smokija dvakrat manjša, poleg tega pa je otrok to količino razdelil še med nekaj prijateljev. In kar je najbolj zanimivo, vsi so bili 'siti'.
Danes pa ima vsak otrok svojo ogromno vrečko smokija, pa bi po prazni vrečki lahko pojedel še košček čokolade.
Tudi zato se ne smete tolažiti z mislijo, da ste tudi sami v otroških letih jedli nezdravo hrano. Res je, a tudi njena količina je bila dvakrat ali celo večkrat manjša kot jo danes zaužijejo otroci!

Ogled filma v kinodvorani je bil nekoč brez prigrizkov. Danes je samoumevno, da si bo otrok ogledal svojo najljubšo risanko z veliko, največjo vrečko pokovke, v drugi roki pa bo imel ogromen kozarec pijače z mehurčki.

Pijače s praznimi kalorijami

Pretirani uživanje sladkih in s kalorijami nabitih pijač veliko prispeva k temu, da se otroci redijo. Anketa, ki so jo izvedli v Veliki Britaniji je bila zaskrbljujoča. Več kot 60 odstotkov otrok popije vsaj eno pijačo z mehurčki na dan, več kot 22 odstotkov otrok pa popije štiri ali več pijač z mehurčki dnevno!
Problematične pa niso le te pijače, tudi veliko sadnih sokov ima dodano veliko količino sladkorja in tu se kalorije zelo hitro naberejo, sploh če otroci uživajo takšne pijače vsak dan.

Bose nogice

(Foto: iStockphoto)

Pitje pijač z mehurčki pa ne prinaša le praznih kalorij ampak gre tudi z roko v roki z visoko kaloričnimi prigrizki in hrano z veliko maščobe. Takšne pijače se ponavadi naroča zraven hitre hrane, zato je logično, da jo otroci povezujejo z njo. In ko pijejo mehurčke, bodo hitreje posegli po nezdravih prigrizkih, kakor po sadju in zelenjavi.