Kot nosečnica se svojega telesa zdaj verjetno povsem drugače zavedate. Postalo je dom razvijajočemu se bitjecu, vas pa sem in tja že zbode v križu, sedeti in stati je potrebno drugače, za lažji porod pa bo potrebno tudi okrepiti mišice medeničnega dna. S pomočjo vadbe pilates v centru Tanergija lahko svoje telo v polnosti začutite in okrepite tiste mišice, ki bodo v oporo vam in vašemu otroku, dobra fizična pripravljenost pa bo darilo vam, ko se bodo spremembe vašega telesa vračale na stare tire. Zakaj ne bi poskusili? Vadba je primerna za nosečnice od 12. tedna nosečnosti pa vse do poroda.

Kako vadba poteka, krepitvi katerih mišic je namenjena in katerim nosečniškim tegobam se z njo lahko izognemo, nam je povedala Tanja Želj, direktorica centra Tanergija

Ali se lahko pilatesa za nosečnice nosečnica udeleži, četudi prej ni bila športno aktivna?

Nosečnica se pilatesa lahko udeleži ne glede na to, koliko se je prej ukvarjala s športom, vendar ji v tem primeru priporočamo uvajalno uro za nosečnice, kjer razložimo vse posebnosti, ki se dogajajo v času nosečnosti in so pomembne za njeno gibalno udejstvovanje. Bolje za prav vsako nosečnico je, če je aktivna že pred nosečnostjo, vendar se jih veliko odloči za vadbo prav v času nosečnosti, saj se pojavijo bolečine v križu. Pilates za nosečnice je blagodejna vadba za telo nosečnice in je tako primerna za vsako žensko v veselem pričakovanju, če le nima rizične nosečnosti.

Na premagovanje katerih nosečniških težav lahko s pilatesom vplivamo?

Pilates za nosečnice predvsem krepi mišice medeničnega dna, skrbi za močen center telesa, kar preprečuje bolečine v križu. Z vajami korigiramo držo telesa, krepimo tudi mišice rok in nog in tako pripravimo mamico na sam porod in na hitrejše vračanje v formo po nosečnosti.

Pilates za nosečnice - 11

Mišice, ki jim v nosečnosti posvečamo posebno pozornost, so mišice medeničnega dna in hrbta. (Foto: Damjan Žibert)

Krepitev katerih mišic je za nosečnico še posebej pomembno?

Najbolj pomembna je krepitev mišic medeničnega dna, hrbtnih mišic, mišic rok in nog.

Zakaj je krepitev mišičnega dna tako pomembna? Lahko opišete eno izmed vaj, ki je učinkovita?

Mišice medeničnega dna so za žensko pomembne, ker predstavljajo oporo rodilom in organom v trebušni votlini. Preprečujejo uhajanje urina in blata. V času nosečnosti plod pritiska na maternico, kar povzroči še večji pritisk v trebušni votlini, s tem se pa poveča tudi možnost uhajanja urina in pritiska na mehur. Če so mišice medeničnega dna v dobri formi, to preprečujemo, hkrati pa dobi nosečnica boljši občutek, kaj mora stiskati med samim porodom. Dobro trenirane mišice medeničnega dna se tudi po porodu hitreje in lažje vrnejo nazaj v staro formo.

Vaj za krepitev mišic medeničnega dna je več. Najpreprostejša vaja je, da z izdihom stisnete mišice medeničnega dna in jih z vdihom spustite. Takih stiskov naredite 10 v eni seriji, serij pa naj bo vsaj 5.

Se intenzivnost vadbe z visoko nosečnostjo zmanjšuje oziroma prilagaja?

Vadba je prilagojena nosečnicam, znotraj posameznega programa pa vedno podamo več variant, tako da si nosečnica lahko sama izbere, katera težavnostna stopnja ji najbolj ugaja.

Se nosečnice ob vadbi tudi urijo v pravilnem dihanju, ki jim bo v pomoč pri porodu?

Posebnih dihalnih vaj posebej za porod ne izvajamo, je pa povezava dihanja in gibanja, ki ga sicer izvajamo pri vsaki vaji, v veliko pomoč pri porodu.

Kakšno športno opremo potrebuje za vadbo?

Nosečnica potrebuje za vadbo udobno športno opremo, brisačo in vodo.

Pilates za nosečnice - 8

Vaje izvajajte počasi, pazljivo in pravilno. (Foto: Damjan Žibert)

Svoje mnenje lahko izrazite na naši Facebook strani ali pa se nam samo pridružite s klikom na