dominvrt

Prehrana doječe mame: kaj lahko in česa ne sme?

DOJENJE
0
21.11.2018, 9:12

Odločili ste se, da boste dojenčka dojili, toda porajajo se vam številna vprašanja. Kaj lahko uživam? Ali moja prehrana vpliva na sestavo mleka? Ali lahko izbor jedi izzove krče pri dojenčku? Kako lahko spodbudim nastajanje mleka? Zbrali smo številne informacije, ki vam bodo koristile v obdobju dojenja.

Prehrana doječe mame: kaj lahko in česa ne sme?

Dojenje
Dojenje/ FOTO: Profimedia

Zdravo prehranjevanje doječe mame

Ko postanete mama, je zelo pomembno, da ne opustite zdravih prehranjevalnih navad, ki ste jih usvojili pred zanositvijo in med nosečnostjo. Svetovna zdravstvena organizacija priporoča, da je prvih šest mesecev materino mleko izključna prehrana dojenčka, potem pa se lahko ob gosti hrani doji otročka do drugega leta ali dlje. 

Vaš jedilnik mora vsebovati pester, zdrav in uravnotežen izbor jedi, saj boste le tako kos vsem izzivom, ki vam jih prinaša materinstvo. Neprespane noči, ure in ure bdenja nad otrokom, usklajevanje gospodinjskih obveznosti in skrb za starejšega otroka boste lažje prebrodili, če boste poskrbeli za zadosten vnos energije. Zaradi dojenja se namreč vaše potrebe po določenih hranilih povečajo.

Povečajte vnos ogljikovih hidratov in beljakovin, da ne boste izčrpani in boste imeli dovolj energije od jutra do mraka. Večkrat na dan si pripravite različno sadje in zelenjavo, najbolje surovo, ter tako organizmu zagotovite dovolj vitaminov in mineralov. Ne pozabite zaužiti tudi zadostne količine zdravih maščob (npr. v semenih, oreških, ribah ...).

Če je možno, prisegajte na lahko prebavljiva, ekološko pridelana živila brez konzervansov.

Ker je pestro in zdravo prehrano težko zagotoviti vsak dan pri vsakem obroku, svetujejo uživanje prehranskih dopolnil, ki poskrbijo za ustrezne vrednosti vseh potrebnih hranil. Prehransko dopolnilo Elemama* je zasnovanoprav za to obdobje, saj vsebuje nujno potrebne omega-3 maščobne kisline (DHK), ki prek materinega mleka pomagajo pri normalnem razvoju dojenčkovih možganov in oči. Elemama vsebuje tudi vitamin D in kalcij, ki sta zelo pomembna za zdrave zobe in kosti tako mame kot dojenčka ter vitamine C, B6, B12, selen in cink, ki imajo ključno vlogo pri krepitvi obrambnega sistema obeh. Vitamini iz skupine B in železo poskrbijo, da ne boste tako izčrpani zaradi vseh obvez in neprespanih noči.

Če imate težave z delovanjem ščitnice, potem priporočajo uživanje pripravka brez joda – Elevit*,ki vsebuje zadosten odmerek folne kisline.

ženska s sadjem in zelenjavo
ženska s sadjem in zelenjavo/ FOTO: Profimedia

Tako boste vedeli, da mu določeno živilo ne ustreza

Uživajte prav vse, in sicer v zmernih količinah, če to ne škodi vašemu otročku. Vaša pestra prehrana vpliva na to, da se otrok spozna s številnimi okusi, ki jih bo med uvajanjem goste hrane hitreje sprejel, kot če jih ne bi poznal.

Otrokovo občutljivost na določeno živilo boste opazili, če se pojavijo izpuščaj, suha koža, oteženo dihanje, rdeče oči, srbečica okrog oči, driska ali bruhanje. Reakcija se lahko pojavi po nekaj minutah ali v 24 urah. Priporočljivo je, da v takšnem primeru z jedilnika črtate to živilo. Ponovno lahko poskusite čez nekaj časa in če takrat ne bo preobčutljiv, lahko z uživanjem nadaljujete.

Če ste sami alergični na določeno živilo, se mu tudi v obdobju dojenja raje izognite.

Kako spodbuditi nastajanje mleka?

- Znano je, da ovsena in ječmenova kaša spodbujata nastajanje mleka, zato ne bo odveč, če si ju pogosteje pripravite.

- Prav tako si lahko pomagate tudi s čaji, ki spodbujajo laktacijo.

- Po mnenju svetovalcev za prehrano na tvorbo mleka spodbudno vplivajo tudi korenje, cvetača in druga surova zelenjava, mandlji in mandljevo mleko, lanena ali sezamova semena.

- Paziti morate, da spijete dovolj tekočine, predvsem vode. Odrecite se gaziranim in sladkim pijačam, ne pretiravajte s količino popite kave in pravih čajev.

Čemu se mora doječa mama izogibati?

Na Kitajskem in v določenem predelu Azije v obdobju dojenja odsvetujejo uživanje mrzlih pijač, v Latinski Ameriki doječe mame ne jedo svinjskega mesa, čilija in paradižnika, Afroameričanke se izogibajo čebuli, Avstralke zelju, začinjeni hrani, grahu in cvetači.

Strokovnjaki za prehrano pri nas svetujejo, da kakovostno jeste, saj živila, ki bi bilo prepovedano, ni. Napačno je prepričanje, da določena živila pri dojenčku izzovejo krče ali kolike. Najslabše za mamo in tudi dojenčka je, če svoj jedilnik skrči le na tri živila. Opazujte svojega otroka, bodite pozorni na simptome in prisluhnite svojemu telesu in občutkom.

Absolutno ne smete pretiravati s sladkimi jedmi in sladkarijami, odreči se morate alkoholnim pijačam, ker alkohol prehaja v mleko, ter kajenju. Poskrbite za zdravo rast in razvoj otroka s tem, da popolnoma ukinete slabe razvade.

Če uživate določena zdravila, se v obdobju dojenja o tem posvetujte z izbranim zdravnikom.

Hrana
Hrana/ FOTO: Thinkstock

*Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano. Priporočamo uživanje prehranskega dopolnila v okviru raznolike in uravnotežene prehrane ter zdravega načina življenja.

Pred uporabo natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.

Sponzorirana objava

L.SI.MKT.07.2018.2800

Erasmus te lahko pripelje tudi na Guardian
Priznani komentator in analitik: Luka je novinec ...
'Kdo je pojedel vsa jajca?'
Tomaž Evi: Kakšne igrice se greš?
Kaj poveča tveganje za drugega najhujšega raka?
10 minut za izvrsten namaz!
10 TOP idej za enodnevni izlet po Sloveniji
Kdo zasluži več? Luka Dončić, Jan Oblak, Anže ...
Najmanjši novorojenček na svetu bo zapustil ...
V idiličnem naselju, streljaj iz Ljubljane, nove ...
Barvanje pirhov s čebulnimi olupki
Odlična izbira za ljudi, ki radi jedo zdravo