Pečene marelice z medom

Marelice povečajo libido. (Foto: iStockphoto)


1. Napačna prehrana

Obstajajo določena živila, ki povečujejo naš libido, in določena živila, ki delujejo na naš libido destruktivno. Predelana hrana (močno pečena, kuhana ipd.), hitra, industrijsko procesirana (vnaprej pripravljene jedi, hitri, slani in mastni prigrizki, delikatesni izdelki, sladkarije, bel kruh ipd.) zastrupljajo naše telo in negativno vplivajo na naše počutje in libido. Bolj kot bo naša hrana sveža in zdrava, boljše učinke bo imela na našo željo po spolnosti. Če si želimo povečati željo po spolnosti in izboljšati naše počutje, začnimo pri hrani in kmalu bomo opazili presenetljive spremembe! Navedimo pa še nekaj živil, za katere pravimo, da povečujejo naš libido in se priporočajo ob posebnih priložnostih z našim partnerjem: marelice, črne maline, murve, fige, koper, muškatni orešček, hibiskus, cvetni prah, artičoke, kalčki leče, ovseni kalčki, grahovo zelenje, bučke, sladki krompir, radič, zelena solata in paradižnikova semena.

2. Alkohol

Če uživamo prekomerne količine alkohola, bomo učinke slej ko prej občutili tudi na svojem libidu. Prekomerni uživalci alkohola imajo več zdravstvenih težav in se hitreje starajo, kar je z alkoholom ubijalska kombinacija za naš libido. Uživanje alkohola ni zdravo in bi bilo najbolje, da se mu popolnoma odpovemo.

3. Oralna kontracepcija

Poznavalci pravijo, da ženske, ki jemljejo kontracepcijske tabletke, ustavijo še več kot samo svojo ovulacijo. Ker kontracepcijske tabletke delujejo na jajčnike, vplivajo tudi na zmožnost jajčnikov za proizvajanje hormonov, rezultat pa je lahko upad libida.

4. Stranski učinki zdravil

Tako zdravila na recept kot tista, ki so v prosti prodaji, lahko vplivajo na naš libido in ga bistveno ovirajo. Najslabše učinke imajo pomirjevala in antidepresivi. Ta zdravila lahko celo preprečujejo orgazem. Na libido imajo lahko vpliv tudi zdravila za previsok krvni tlak, opiati ipd.

Težave

Ugotovite, kaj vas ovira, da nimate rednih spolnih odnosov. (Foto: Thinkstock)

5. Slabo zdravstveno stanje

Glavni krivci za upad libida so visok holesterol, diabetes, motnje v delovanju ščitnice in avtoimunske bolezni. Na upad libida med drugim vpliva tudi kandidiaza (prekomerna razširitev kandide v našem organizmu). Malo ljudi se počuti poželjive in si želi spolnosti, ko jih nekaj boli in občutijo simptome bolezni. Zato je zelo pomembno, da naredimo vse za to, da se takšnim stanjem izognemo.

6. Stres

Kako lahko sproščeno uživamo v intimnem odnosu in se mu prepustimo, če nas mučijo skrbi o rokih v službi, neporavnanih računih ipd.? Dokazano je bilo, da sta spolnost in orgazem ''olajševalca'' stresa. Vendar pa, če ne zmoremo obdržati želje po spolnosti in se ji prepustiti, tudi olajšanja potem ne bomo doživeli.

Uvajanje žive, zdrave prehrane nam bo pomagalo, da bomo imeli več energije in se bomo lažje spopadali s stresnimi situacijami. Ne smemo pa pozabiti na sproščanje, gibanje ipd.

nesrečen par

Kako lahko sproščeno uživamo v intimnem odnosu, če imamo skrbi? (Foto: iStockphoto)

7. Depresija

Klasični simptom depresije je izguba želje po spolnosti. Ko se v svoji koži ne počutimo dobro in smo nezadovoljni s svojim življenjem, začnemo doživljati fizično in mentalno izčrpanost, kar zmanjšuje nivo naše energije. V takšni situaciji pa ne čutimo želje po spolni aktivnosti oziroma želje, da bi zadovoljili sebe ali svojega partnerja. Če depresija traja več tednov, je zelo pomembno, da si poiščemo pomoč kvalificiranega strokovnjaka!

8. Slaba samopodoba

Pomanjkanje samozavesti lahko zelo vpliva na naš libido. Zelo malo je takih, ki so popolnoma zadovoljni z videzom svojega telesa. Skozi življenje poskušamo svojo podobo izboljševati z vadbenimi programi, novo pričesko, novimi oblačili ipd. Vendar pa, če se sramujemo svojega telesa, ne pomaga nobena zunanja sprememba. V takšnem primeru nič ne more spremeniti tega našega notranjega občutka, da nismo dovolj dobri. Nekaj časa lahko takšen človek brez posledic skriva svoje telo pred partnerjem, vendar pa, če takšnega problema sami s sabo ne razrešimo, slaba samopodoba lahko zelo destruktivno vpliva na naš libido.
Izboljšanje prehranskih navad, redna telesna vadba, gibanje na svežem zraku in soncu ter sproščanje (meditacija, avtogeni trening ipd.) so odlična pomagala pri krepitvi naše samopodobe. Če so naše težave videti nepremagljive, je zelo dobrodošla tudi kakšna od oblik terapije.

9. Rojstvo otroka in materinstvo

Po porodu se lahko občutljivost ženskih genitalij nekoliko zmanjša. Poleg tega lahko nižje vrednosti estrogena pri doječih materah pripomorejo k bolj suhi nožnici in znižanju želje po spolnosti. Dojenje naj bi tudi pospeševalo nastajanje hormona prolaktina, ki ravno tako znižuje libido. V tem občutljivem obdobju moramo tako biti še posebej potrpežljivi in razumevajoči ter imeti vedno pred očmi, da bodo prišli tudi za spolnost boljši časi.

10. Dolgočasje v spalnici

Pestrost v spalnici je običajno potrebna za zdrav libido. Težko namreč pričakujemo, da bomo vedno ponavljali enake stvari in bo dolgoročno to za nas in našega partnerja še vedno zanimivo in zadovoljujoče. Če nimamo najbolj bogate domišljije, se izobrazimo in poiščimo nove ideje ter prijetno presenetimo svojega partnerja.

Je točka G resnična?

Težave

Pestrost v spalnici je običajno potrebna za zdrav libido. (Foto: Thinkstock)