Nosečnica

Če vam je lažje, meditirajte leže. (Foto: iStockphoto)

Kot pravi Alenka Leonarda Merhar, je v obdobju nosečnosti vez med materjo in otrokom skoraj neposredna, zaradi česar imajo materina izpostavljenost različnim dejavnikom ter njen notranji in zunanji odziv nanje podoben vpliv na psihosomatsko stanje obeh. Meditacija prispeva k ravnovesju telesa, uma, čustev in duha, kar materi omogoča boljši stik s sabo in s tem globlje razumevanje, večjo sprejemljivost, lažje odločanje v svoje dobro, kar v novonastajajočem bitju zakodira sheme miru, zaupanja, sprejetosti in radosti. Obenem je meditacija tudi trening vodenja pozornosti in bodoča mamica je zato vse bolj sposobna usmerjati svojo pozornost v "sebi prijazne" vidike notranje in zunanje stvarnosti, kar se prenaša tudi na plod. Posledično se pri njenem še nerojenem otroku oblikujejo "sebi prijazna" izhodišča zaznavnih in spoznavnih procesov bodočega predstavnika človeštva.

 

Strah pred porodom

Veliko nosečnic se poroda boji, na različne načine se poskušajo izogniti razmišljanju o bolečini in bližajočem se porodu. Najbolj preprosta in zelo učinkovita rešitev zanje je sproščanje, meditacija. To ni telovadba telesa, lahko bi rekli, da je telovadba možganov. Ne potrebujete veliko, lahko se sproščate na tleh, sede ali leže. Še bolj učinkovito pa je, če se ga udeležujete v skupini, saj se boste tam srečale z drugimi nosečnicami, si izmenjale marsikatero izkušnjo in navezale prijateljske stike z osebami, ki imajo pred sabo podobne izzive kot vi.

Kaj je meditacija?

Meditacija je sproščanje telesa in duha, njeni učinki blagodejno delujejo na zdravje. Izvor meditacije sega daleč nazaj v zgodovino, na Vzhod. Meditacija se je danes uveljavila tudi na Zahodu, saj so ljudje spoznali, da izboljša koncentracijo, zmanjšuje stres in izboljšuje splošno počutje. Meditacije ne povezujemo z religijo, kot bi kdo utegnil pomisliti, temveč predvsem z dobrim počutjem in mirom v sebi. Meditacijo si najlažje predstavljamo kot potovanje, kjer je cilj naša lastna trajna sreča, brez strahov in očitkov.

Nosečnice in joga

Še posebej primerne so skupinske meditacije, kjer boste lahko pokramljale z drugimi nosečnicami. (Foto: Reuters)

Kako se naučimo meditirati?

Naučiti se meditirati je čudovita izkušnja. Z vajo um postane jasen in umirjen, srce se napolni z vedrino, življenje pa se v vseh pogledih obarva z notranjo umirjenostjo in veseljem, ki ga meditacija prinese na površje. Meditacijo lahko opišemo tudi kot energetske vaje za telo in širitev zavesti. Med sedenjem na svojem priljubljenem mestu ali v leže se naučite umiriti um in z opazovanjem vdiha zavreči morebitne moteče misli. V spokojnem notranjem prostoru se povežete z duhovnim delom svoje narave. To ni navidezni svet, beg iz resničnosti – to JE resničnost, kar ste v svojem bistvu in kar boste postali!

Naj bo nosečnost obdobje, ko ste  v stiku s seboj!

Vsak od nas začne meditirati z nekim namenom – nekateri iz radovednosti, želje premagati stres, postati bolj miren, nekateri iz želje po poglobitvi razumevanja samega sebe in svojih sposobnosti. Ko dosežete začetne cilje, se pojavijo novi in današnji dosežek postane samo začetek jutrišnjega novega popotovanja. S pravilnim globokim dihanjem naše življenje začnejo prežemati sreča, globok mir in trajno zadovoljstvo. Postopoma pozabite na strahove in bolečine med porodom. Vse skupaj začnete sprejemati kot del stvarstva, v vaše življenje pa vstopi več samozavesti.

joga in nosečnica

Sproščate se lahko tudi v naravi.

Tehnike

Tehnike meditacije so različne, vse pa imajo isti namen. Če ste visoko noseči, vam priporočamo, da ležite na tleh, na udobni blazini, lahko z nekoliko privzdignjeno glavo. Če pa ste na začetku nosečnosti in nimate večjih težav, se lahko usedete v položaj lotosa (s prekrižanimi nogami) ali na navaden stol, samo da vam bo udobno. Meditirajte vsak dan ob isti uri, približno pol ure, pred spanjem ali zjutraj, ko se zbudite.

CD za prvo pomoč

Če ne želite v skupino, si kupite CD ali poiščite gradivo v knjigarnah. Vsakič poslušajte CD in delajte po navodilih,  meditacija pa bo počasi postajala globlja. Seveda morate pred tem začeti s sproščanjem – globokim dihanjem. Zdravo telo z dobrim energijskim pretokom omogoča nemoteno sproščanje, sposobnost koncentracije pa meditacijo. Prav nič ni narobe, če med meditacijo zaspite. Nekateri pravijo, da je celo koristno, sploh za nosečnice.

Opis preproste meditacije

Sedite na stol. Hrbtenico imejte čim bolj vzravnano in ne neslanjajte se na naslonjalo. Zaprite oči, dlani položite na kolena in jih obrnite proti nebu. Nato se umirite, osredotočite se na šesto čakro ali tretje oko (točka med obrvmi), ne mislite na nič, dihajte počasi, umirjeno, vendar globoko. Vdihujte skozi nos, izdihujte pa skozi usta. Običajno je, da se vam med meditacijo za zaprtimi očmi začnejo prikazovati barve ali podobe. V kolikor koncentracija popušča, lahko tudi izgovarjate mantre ali prazvok OM, da jo preusmerite nazaj k meditaciji. Meditacija naj traja približno pol ure, lahko pa jo tudi podaljšujete.