Metka in Gal

(Foto: osebni arhiv)

Kaj je lepšega kot vadba, pri kateri lahko sodelujeta dojenček in mamica?! Program joge je namreč lahko prilagojen tudi mamicam in potrebam dojenčka. Mamice lahko med vadbo tudi dojijo.

Program, ki ga vodi učiteljica joge Metka Zupančič skupaj s sinom Galom, poteka v joga centru Devi. Metka je po dolgoletni lastni praksi opravila učiteljski tečaj joge, ker je začutila željo, da bi tudi drugim pomagala stopiti na pot, ki vodi v splošno dobro počutje in notranji mir.

Znanje o ravnanju in vadbi z dojenčki je pridobila na različnih tečajih pod vodstvom fizioterapevtov in strokovnjakov za motorični razvoj otroka. Svojemu sinu se trudi nuditi čim bolj naravno materinstvo, ki vključuje koncept brez plenic, masažo dojenčka, pripravo zdrave goste hrane. Mnogo koristnih informacij na tem področju je dobila pri združenju Naravni začetki.

Vadba se začne z vajami za ogrevanje, s pomočjo katerih mamice in dojenčki postopoma ogrejejo telo. Sledijo asane oziroma jogijski položaji in dinamične vaje. V vsak jogijski položaj, ki ga zavzame mamica, je vključen tudi dojenček, tako da se ob tem poglablja vezi med njima. Ob koncu vadbe izvajajo še dihalne in sprostitvene tehnike.

Gal

(Foto: osebni arhiv)

Po porodu je telo občutljivo

V poporodnem obdobju je žensko telo še posebej občutljivo, zato so vaje za mamice skrbno prilagojene. Med dojenjem in nošenjem otroka so neprestano obremenjene določene mišične skupine, v katerih se nabirajo napetosti, ki lahko vodijo do kronične bolečine. Z redno prakso joge se te napetosti sproščajo, bolečine popustijo. Hkrati se krepijo druge mišične skupine, ki pomagajo vzdrževati stabilnost telesa in podporo skeletnemu sistemu.

Dober vpliv na hormonsko ravnovesje

Jogijski položaji še posebno blagodejno vplivajo na hrbtenico in preventivno delujejo proti bolečinam v križu. Praksa joge uravnoveša delovanje hormonskega sistema, ki je v času nosečnosti in po porodu izpostavljen velikim spremembam. Izboljša se prebava, uravnovesi se živčni in kardiovaskularni sistem. Med vadbo je pozornost usmerjena na polno jogijsko dihanje, ki vzpostavi boljši pretok energije in stik s sedanjim trenutkom. Jogijska praksa tako poleg pozitivnega vpliva na celotno telo na bolj subtilni ravni privede do povezave telesa, uma in duha, do stanja enosti in občutka notranje harmonije.

Blagodejno za dojenčka

Mamice se naučijo tudi osnovnega ravnanja in vaj za dojenčke, ki pozitivno vplivajo na njihov fizični in umski razvoj. Otrok si med vadbo krepi mišice, pridobiva ravnotežje, hkrati pa se izboljšajo njegova prebava in delovanje vseh telesnih sistemov. Med vadbo se preko dotika in gibanja stimulirajo čuti, ki pozitivno vplivajo na razvoj otroških možganov in živčnega sistema.

Sprostitev ob koncu vadbe na dojenčka deluje pomirjujoče, kar vpliva na bolj miren in daljši spanec, ki ga prav vsaka mamica še kako potrebuje.

Gal

(Foto: osebni arhiv)

Med vadbo lahko mamica otroka hrani in previje

Vadba poteka v majhnih skupinah in traja približno 60 minut, vse pa je prilagojeno potrebam dojenčkov. Tako je mogoče med vadbo otroka nahraniti, previti, potolažiti. Na vadbo lahko z dojenčkom pride namesto mame tudi druga odrasla oseba.

Program je primeren od šestega tedna po porodu dalje, oziroma ko se mamica in dojenček počutita dovolj dobro za pričetek vadbe, pa vse do dopolnjenega enega leta otrokove starosti ali še dlje, če teža otroka ni preveč obremenjujoča za mamico.

Po vadbi se mamice lahko zadržijo v prijetni družbi in pogovoru o različnih temah, ki se tičejo poporodnega obdobja in nege otroka. Izmenjajo si izkušnje in koristne informacije.