Jabolka so zaradi svojega okusa in pomena za naše zdravje ena najbolj priljubljenih vrst sadja. Vsebujejo veliko pomembnih hranilnih snovi, ki jih potrebujemo za rast in razvoj ter splošno dobro počutje.

Olupljeno jabolko

(Foto: Stock Exchange )

Ščitijo pred rakom

Jabolka imajo le malo kalorij, ne vsebujejo nasičenih maščobnih kislin ali holesterola in so bogata z vlakninami, ki pomagajo preprečiti nalaganje holesterola v črevesju. Vlaknine pomagajo tudi ščititi sluznico debelega črevesa pred vplivom strupenih snovi in se vežejo s kemikalijami, ki povzročajo raka.

Jabolka vsebujejo tudi veliko vitamina C in beta karotena. Vitamin C je močan naravni antioksidant, uživanje hrane, bogate s tem vitaminom, pa nam pomaga razviti odpornost proti bacilom in iz telesa vleče škodljive proste radikale. Poleg tega so jabolka dober vir B vitaminov, ki skupaj pomagajo encimom pri prebavi in drugih funkcijah. Jabolka vsebujejo tudi kalij, fosfor in kalcij.

Lahko prebavljiva

Jabolka so odlična izbira, ko dojenčka začnete navajati na gosto hrano. So lahka za pripravo, prebavo in vsebujejo veliko hranljivih snovi. Obstaja jih veliko vrst, dodate jih lahko skoraj vsaki hrani za dojenčka, ki jo pripravljate. Zmešate jih lahko z žitaricami, zelenjavnimi in mesnimi kašicami.

Okusna so z rižem, ovseno kašo, ječmenom, bananami, avokadom, borovnicami, hruškami, korenjem, bučkami, piščancem, govedino in jogurtom. Odlična so tudi zamrznjena, za blaženje neugodja ob izraščanju dojenčkovih zobkov, jabolčni sok pa je dober nadomestek za olje v večini receptov za pečeno pecivo.

Najboljša pečena

Ko kupujete jabolka za pripravo hrane za dojenčka, izberite takšna, ki nimajo mehkih vdrtin. Koža ne sme biti razbarvana ali imeti vreznin in temnih področij. Hranite jih v hladilniku in jih narežite šele, preden jih nameravate pripraviti.

Jabolka so najbolj okusna pečena. Pri kuhanju na pari zadržijo največ hranljivih snovi, lahko pa jih tudi zavrete v majhni količini vode. Jabolka so zelo sočna in bodo pri kuhanju izpustila toliko tekočine, da vam vode morda sploh ne bo treba dodajati.

Dojenček in jabolko

(Foto: Stock Exchange )

Recepta

Jabolčna kašica ali jabolčni sok:
(za dojenčka, starega od štiri do šest mesecev)

Od pet do deset velikih jabolk olupite, jim odstranite pečke in jih narežite na krhlje.
Nato dajte krhlje v ponev ter jih prelijte s toliko vode, da jih malo prekrije. Kuhajte jih do mehkega ter občasno preverite, ali imajo dovolj vode in premešajte. Ko so mehka, so pripravljena.
Kuhana jabolka zmečkajte v gladko kašico. Če ta ni dovolj redka, dodajte nekaj vode in dobro premešajte. Če je dojenček že malo večji, vprašajte pediatra, če lahko za boljši okus dodate nekaj cimeta.

Rižev puding z jabolki za zajtrk:
(za dojenčke, stare od osem do deset mesecev)

Pol skodelice riža, za majhne dojenčke rahlo zmletega, 2 skodelici vode, četrt skodelice olupljenih in narezanih jabolk ter po želji četrt skodelice rozin, osmino skodelice rjavega sladkorja in dve žlički cimeta zmešajte v srednje veliki ponvi in pri srednji temperaturi kuhajte 30 minut, ali dokler se riž ne zmehča in postane rahlo močnat.
Nato dodajte osmino skodelice mleka (lahko tudi svojega) in kuhajte še deset minut. Pazite, da ostane dovolj redko. Pogosto premešajte ter po potrebi dodajte še mleka ali vode.
Postrezite toplo, preostanek pa hranite v hladilniku.