"Izobraževanje je najmočnejša sila, ki jo imamo za doseganje pomembnih napredkov pri zdravju, za spodbujanje gospodarske rasti, za odkrivanje potencialov in inovacij, ki jih potrebujemo za gradnjo bolj trajnostnih in odpornih družb," je v pozivu zapisala generalna direktorica Unesca Audrey Azoulay. "Brez vključujočega in kvalitetnega izobraževanja nam ne bo uspelo doseči enakopravnosti med spoloma in odpraviti cikla revščine, ki pušča zadaj na milijone otrok, mladih in odraslih," je še dodala v svoji poslanici.

V Unescu so opozorili, da na svetu okoli 262 milijonov otrok in mladostnikov ne obiskuje šole. 617 milijonov otrok in najstnikov ne zna brati in računati, manj kot 40 odstotkov deklic v podsaharski Afriki dokonča srednjo šolo in okoli štirje milijoni otrok beguncev nimajo možnosti šolanja.

Tako imajo v državah z nizkimi dohodki otroci iz revnih družin dvakrat nižjo verjetnost, da bodo končali osnovno šolo kot otroci iz bogatejših družin. Da bodo končali nižjo srednjo šolo, je verjetnost štirikrat nižja, da bodo zaključili srednješolsko izobraževanje, pa je verjetnost že desetkrat nižja od tiste, ki velja za otroke iz družin z višjimi dohodki. Otroci iz ruralnih območij v primerjavi z otroki iz urbanih območij pa več kot dvakrat verjetneje ne obiskujejo šole.

Težave otrok se s kombinacijo dejavnikov le še povečujejo. Tako le dva odstotka najrevnejših deklic v državah z nizkimi dohodki dokonča srednjo šolo, še dodajajo v Unescu in opozarjajo, da ti podatki jasno kažejo, kako potrebno je ukrepanje pri odpravljanju neenakosti v dostopu do izobraževanja. To vprašanje bi moralo biti visoko na dnevnem redu držav v razvoju in njihovih partneric v razvitem svetu, poudarjajo v Unescu.

Bibine e-novice

Prijavi se na Bibine e-novičke in bodi na tekočem z aktualnimi članki o zanositvi, nosečnosti, negi in vzgoji otrok, partnerskih odnosih in idejah za prosti čas. Zate jih pripravlja ekipa Bibaleze.si.