Človeško telo v povprečju vsebuje približno 24 gramov magnezija, ki ga večinoma dobi s hrano, lahko pa tudi iz prehranskih dodatkov. Magnezij je nujen za uravnavanje količine krvnega sladkorja, pomaga pri vsrkavanju drugih pomembnih mineralov in hranljivih snovi, spodbudi delovanje encimov, proizvajanje hormonov in še veliko več. Je tudi močan antioksidant, ki telo ščiti pred nevarnimi prostimi radikali.

Nosečnica in hrana

Že s pravilno in raznoliko prehrano lahko zaužijete dovolj magnezija. (Foto: iStockphoto)

Zakaj je pomemben med nosečnostjo?

Magnezij je med nosečnostjo pomemben, ker pomaga graditi in popravljati telesna tkiva. Če vam ga močno primanjkuje, lahko povzroči preeklampsijo ter upočasni rast ploda. Magnezij deluje skupaj s kalcijem: magnezij sprošča mišice, kalcij pa spodbuja njihovo krčenje. Raziskave kažejo, da zadostna količina magnezija med nosečnostjo pomaga, da se maternica ne začne krčiti prehitro.

Magnezij skrbi tudi za močne kosti in zobe, uravnava inzulin ter kot že omenjeno pomaga pri delovanju nekaterih encimov. Nekatere raziskave so pokazale tudi, da pomaga nadzorovati holesterol in neenakomeren srčni utrip. Pomaga pa lahko tudi pri blaženju krčev v nogah.

Koliko ga potrebujete?

Jutranja slabost

Slabost je v nosečnosti lahko tudi znak, da vašemu telesu primanjkuje magnezija. (Foto: iStockphoto)

Priporočljive dnevne količine magnezija so odvisne od vaše starosti. Za nosečnico, staro od 19 do 30 let, je priporočljivo, da na dan zaužije 350 miligramov magnezija, za mlajše od 18 let 400 miligramov, nosečnica, starejša od 31 let, pa naj bi ga zaužila 360 miligramov. Doječe matere glede na starost potrebujejo od 310 (stare od 19 do 30 let) do 360 miligramov magnezija (mlajše od 18 let), tiste, starejše od 31 let, pa ga potrebujejo 320 miligramov. 

Največ magnezija vsebujejo semena, polnozrnata živila, nekatere ribe, listnata zelena zelenjava, stročnice, kvas, oreščki in melasa.

Prepoznajte znake, da vam ga primanjkuje

Če opazite kakšnega od naslednjih znakov: slabost, bruhanje, izguba teka, utrujenost, nespečnost, mišični trzljaji, slab spomin, neenakomeren srčni utrip, se posvetujte z zdravnikom, saj lahko kažejo na pomanjkanje magnezija.

Ob zdravi in raznoliki prehrani priporočenih dnevnih količin sicer ni težko doseči, če pa veste, da vaš način prehranjevanja ni najboljši ali iz kakšnega razloga ne morete jesti, se vseeno posvetujte z zdravnikom, ki vam bo svetoval jemanje prehranskih dodatkov z magnezijem.

Kako pomaga otrokom

Magnezij je pomemben tudi za otroke, saj so raziskave pokazale, da je prav pomanjkanje magnezija eden izmed razlogov, da vse več otrok trpi za motnjo pomanjkanja pozornosti in hiperaktivnostjo. Pomaga jim na dva načina, in sicer tako, da sprošča um in telo. 

Telo magnezij uporablja, da pospeši pošiljanje sporočil skozi po živčnem sistemu. Umirja tudi sam živčni sistem, kar je zelo pomembno pri hiperaktivnih otrocih. Otroci, ki imajo v telesu zadostno količino magnezija, lahko razmišljajo bolj jasno in se lažje osredotočijo. Magnezij je tudi ključen za proizvodnjo serotonina, pomembnega živčnega prenašalca, ki spodbuja občutek miru in dobrega počutja. Pomanjkanje serotonina povezujejo z razdražljivostjo, nihanjem razpoloženja in depresijo.

Ker je magnezij nujen za sproščanje mišičnih vlaken, sprošča tudi telo in preprečuje pogoste krče in trzljaje. Mišicam po telesu pomaga, da se sprostijo ter delujejo brez motenj. Otroci z motnjo hiperaktivnosti se tudi lažje umirijo, če je mirno njihovo telo.

Zelenjava

Poskrbite, da bodo tudi vaši otroci zaužili dovolj hrane, bogate z magnezijem. (Foto: iStockphoto)

Svoje mnenje lahko izrazite na naši Facebook strani ali pa se nam samo pridružite s klikom na