Jutranji prigirzek

Če želite zanositi, se prehranjujte čim bolj zdravo. (Foto: iStockphoto)

Prenehajte kaditi

Pri mnogih raziskovanjih so prišli do zaključka, da imajo moški, ki kadijo, 17 odstotkov manj semenčic kot nekadilci, obenem pa je njihova kakovost slabša. Ko se ženska odloči, da bo poskusila zanositi, ji kajenje lahko to oteži. Svetujejo tudi, da se izogibate prostorom, v katerih bi vdihavali cigaretni dim. Po nekaterih ugotovitvah naj bi se moškim osemkrat povečala količina semenčic, ko so za vselej opustili kajenje.

Uživajte veliko sadja in zelenjave

Priporočljivo je, da se v obdobju, ko načrtujete družino, prehranjujete čim bolj zdravo. Na vašem jedilniku ne sme manjkati pester izbor sadja in zelenjave. Število semenčic pri moških pa naj bi se povečalo tudi z večjim vnosom vitaminov C in E. K slednjemu naj bi pripomoglo tudi uživanje živil, ki vsebujejo cink in folno kislino. Ženske, ki želijo v bližnji prihodnosti zanositi, pa naj ne bi pile več kot eno skodelico kave dnevno.

Menstruacijski ciklus

Preverite, kdaj so vaši plodni dnevi. (Foto: Profimedia)

Plodni dnevi

Z ovulacijskim testom lahko v nekaj minutah preverite, kdaj je pravi čas za spolne odnose. Z njimi lahko napoveste plodne dneve tudi od 24 do 36 ur vnaprej, zagotavljajo pa 98-odstotno pravilnost dobljenega rezultata. Če se od štiri do pet dni pred ovulacijo, toliko časa namreč ''živijo'' semenčice, med spolnim odnosom niste zaščitili, lahko zanosite. To se še vedno lahko zgodi tudi 24 ur po preteku ovulacije.

Živite umirjeno

Na zanositev dejansko zelo močno vpliva tudi stres. Predvsem ženske morajo poiskati način, kako se bodo sprostile in umirile. Pomagajo vam lahko sprehodi v naravi, joga, telovadba, veliko pogovora s partnerjem, meditacija … Ne razmišljajte ves čas o tem, kdaj boste zagledali modro črtico na nosečniškem testu, temveč se popolnoma prepustite toku življenja. S partnerjem uživajta v drobnih stvareh, nežnostih in se ne obremenjujta z vprašanjem: ''Kdaj bova končno dobila otročka?''

Več ur spanja

Privoščite si dovolj spanja, ne ostajajte dolgo ponoči pokonci. Ne hitite z zabave na zabavo, dovolite telesu, da se popolnoma spočije. Dovolj sna bo botrovalo tudi temu, da se boste lažje spopadli s težavami in izzivi, ki vam jih bo na pot postavilo življenje.

Obiščite ginekologa in osebnega zdravnika

Če že nekaj časa ne uporabljate zaščite pri spolnih odnosih in še vedno niste v veselem pričakovanju, obiščite ginekologa in izbranega zdravnika. Prikrite bolezni in razna vnetja so lahko tudi vzrok, zakaj še vedno niste zanosili.

Če redno jemljete določena zdravila, se z osebnim zdravnikom posvetujte o njihovih stranskih učinkih. Nekatera so lahko vzrok za težjo zanositev, mogoče jih lahko zamenjate z drugimi.

Predvsem pa v spolnih odnosih s partnerjem uživajte večkrat tedensko in ne premlevajte, kaj vse bi še lahko naredili, da bi slej ko prej v vas začelo rasti novo bitjece.

Srečna zakonca

Sprostite se in uživajte v dragocenih trenutkih s partnerjem, ne obremenjujte se z vprašanjem, kdaj boste končno zanosili. (Foto: iStockphoto)