Ne počnite!

Seveda je priporočljivo, da se nosečnica giblje tudi pozimi. Res pa, da je v aktivnostih, ki se počnejo zunaj, malce omejena, saj je spolzko in ima lahko padec hude posledice tako za njo kot dojenčka.
Zdravniki odsvetujejo smučanje, drsanje in sankanje, razen če ste se s temi športi pred nosečnostjo profesionalno ukvarjali, vendar morate biti sedaj bolj pazljivi in vse to početi bolj umirjeno.

Nosečnica pozimi

Nosečnica se lahko giba tudi pozimi na svežem zraku, biti pa mora primerno večslojno oblečena. (Foto: iStockphoto)

Velja pravilo – nosečnica naj se po prvem trimesečju izogiba vsem aktivnostim, ki zahtevajo ležanje na hrbtu, ker teža tako preveč pritiska na krvne žile, ki oskrbujejo maternico in plod.
Prav tako v nosečnosti ne začnite z novimi športi, še posebej ne kakšnimi zimskimi, ker je v zimskih mesecih, še enkrat poudarjamo, res večja verjetnost padca.

Priporočljivo

Ne glede na to, v katerem letnem času boste noseči, se vseh devet mesecev priporoča zmerno gibanje. Če imate kakršne koli zdravstvene težave, so o telovadbi s trebuščkom posvetujte z izbranim ginekologom in osebnim zdravnikom. Drugače pa lahko do predvidenega datuma poroda recimo obiskujete pilates in jogo. Z izbranimi vajami boste tako kos vsem nosečniškim težavam, to so med drugimi glavobol, bolečine v križu, zatekanje nog in nespečnost.

Ne pozabite dovolj piti čez dan – ni dovolj, da naenkrat spijete večjo količino vode. Zavedati se morate, da dehidracija med nosečnostjo lahko povzroči prezgodnje popadke.
Med telovadbo mora nosečnica spremljati srčni utrip, in sicer le-ta naj ne bi presegel 140 utripov na minuto. Porodničarji in ginekologi priporočajo približno 30 minut športnih aktivnosti dnevno, pri tem pa mora nosečnica dihati skozi usta in ne nos. Ženska se mora zavedati, da med nosečnostjo vzdržuje telesno pripravljenost, ne telovadi zato, da bi izgubila odvečne kilograme, da bi postala bolj mišičasta ipd.

Še enkrat izpostavljamo, da z aktivnostmi, ko pod srcem nosite otroka, nikakor ne smete pretiravati. Bodite pozorni na kakršne koli znake, težave, ki nakazujejo, da ste presegli ''dovoljeno'' mejo gibanja. Ob zdravstvenih težavah nemudoma obiščite izbranega ginekologa ali osebnega zdravnika, lahko pa pokličete tudi v porodnišnico.

Dovolj vitamina D

Vitamin D je ključnega pomena za razvoj otroka, zato je zelo pomembno, da noseča ženska pozimi, ko je manj sončnih dni, ko je manj časa na svežem zraku, poskrbi za njegov zadosten vnos. Natančneje, strokovnjaki so ugotovili, da vitamin D skrbi tudi za razvoj in zdravje kosti ter ima obrambno funkcijo tako za mamo kot tudi otroka. Raziskovalci, ki se s to tematiko ukvarjajo že več kot 30 let, svetujejo, da nosečnice jemljejo 4000 IU vitamina D dnevno.

Pilates za nosečnice - 1

Pilates vaje se izvajajo v športni dvorani, zato lahko vadbo obiskujete tudi v mrzlih dneh. (Foto: iStockphoto)