Nosečnica

(Foto: Profimedia)

Odgovore na ta vprašanja nam je pomagala poiskati Dunja Gačnik, stott pilates inštruktorica in vaditeljica telesne aktivnosti pred in po porodu (Zveza fizioterapevtov Slovenije).

Če je ženska redno tekla, ali lahko s tem nadaljuje tudi med nosečnostjo?

Če je ženska redno tekla, še preden je zanosila, lahko s tekom nadaljuje, a seveda se naj pred tem posvetuje z zdravnikom, ki pozna njeno dosedanje zdravstveno stanje in spremlja njeno nosečnost.

Nosečnica

(Foto: Profimedia)

Koliko časa lahko teče in kako pogosto?

Tek se prilagodi njeni fizični pripravljenosti. Tempo teka naj bo počasnejši, razdalje krajše. Nikoli ne sme teči tako dolgo ali hitro, da bi se počutila izčrpano ali brez sape. Če se bo gnala do skrajnosti, bo telo kisik porabljalo za njo, namesto da bi šlo k otroku. Ne sme pozabiti na hidratacijo telesa in piti mora dovolj tekočine. Dehidracija namreč lahko povzroči zmanjšan dotok krvi v maternico in s tem prezgodnje popadke. Teče lahko ob dobrem počutju od dvakrat do trikrat tedensko.

Na kaj mora biti pozorna med tekom?

Nosečnica mora biti pozorna na to, da obleče udoben športni nedrček in oblačila, ki odvajajo vlago, prav tako je pomembna dobra obutev – tekaški copati z dobro oporo. Če ima možnost, naj teče na mehkejši podlagi in ne po asfaltiranih cestah ali stezah. Teče naj v bližini doma, če ima možnost tudi s tekaškim partnerjem; če ga nima, pa je dobro, da ima s seboj mobilni telefon. Srčni utrip naj se zadržuje nekje med 120 in140 udarcev na minuto. Teče naj po ravnih površinah in nikakor ne v hrib.

Tempo teka v zadnjem trimesečju se mora zelo upočasniti; ali še bolje – nadomestiti s hitro hojo.

S tekom naj preneha takoj in se obrne po pomoč če: se pojavi krvavenje iz nožnice, če ima težave z dihanjem (predvsem med počitkom), če se ji vrti ali jo boli glava, če ima bolečine v prsih, če čuti, da so mišice šibke ali ima bolečine v mečih ali če le-ta zatekajo, če se pojavijo popadki, če se poveča gibanje zarodka, če iz nožnice izteka tekočina …

Če ženska prej ni tekla, ali lahko s tekom začne med nosečnostjo?

Če ženska pred nosečnostjo ni tekla, je tek v nosečnosti odsvetovan, saj lahko škodi tako sebi kot tudi nerojenemu otroku.

Priporoča se obisk različnih vodenih vadb, prilagojenih za nosečnice (pilates, joga …), hoja, plavanje ..