Šolar

(Foto: iStock)

Prepoznajte stres.

Obstaja veliko načinov, kako se stres kaže navzven. Prepoznajte ga! Mogoče ima otrok glavobol, bolečine v trebuhu, izpade besa ...

Pozorno prisluhnite otroku.

Če se vaš otrok pritožuje oz. noče v šolo, mu prisluhnite. Poskušajte razumete, kaj vam dopoveduje, kakšne so pravzaprav njegove težave. Priskočite mu na pomoč, če gre za sovrstniško nasilje, ali če je preobremenjen, ali če določene snovi ne razume 

Otroci morajo pravočasno v posteljo.

Otroci rabijo več počitka, kot si sploh predstavljajo. Osnovnošolci naj bi spali tudi do 12 ur  na noč, srednješolci potrebujejo 10 ur dobrega spanca. Če gredo prepozno spat, imajo lahko težave s koncentracijo, so čez dan zaspani, težje si zapomnijo snov ... Prav tako ni priporočljivo, da pred spanjem visijo na eni izmed tehnoloških naprav.

Načrtujte teden.

Vključite se v otrokove aktivnosti, postavite tedenske in dolgoročne cilje. Morate vedeti, kaj počne med tednom, kako se sooča z jutranjimi obveznostmi pred šolo, ko vas ni ob njem ipd. Urnik zadolžitev in obveznosti takšnih in drugačnih lahko napišete na tablo.

Uredite učni kotiček.

Starši so zadolženi za to, da poskrbijo, da ima otrok dovolj časa, da naredi domačo nalogo in se uči. Za to potrebuje kotiček, v katerem bosta mir in tišina.

Tudi prosti čas mora imeti.

Določite tudi, kdaj je čas za igro in druženje z drugimi družinskimi člani. Čeprav je v prostem času lahko vključena tehnologija, je priporočljivejše, da se takrat starši in otroci med seboj pogovarjajo in kakovostno preživljajo prosti čas.