Posledice pomanjkanja spanja

►Ne glede na to, kako prepričljivi so vaši odraščajoči otroci, da ne potrebujejo veliko spanja, jim dolgoročno to ne bo koristilo. Njihove zmožnosti za učenje, poslušanje in koncentracijo se bodo iz dneva v dan zmanjšale. Lahko bodo celo pozabljali pomembne podatke, informacije, kot so imena, telefonske številke, da morajo napisati domačo nalogo, iz glave jim bodo pobegnili pomembni datumi, kdaj imajo pregled pri zdravniku …

Najstnik

Ne glede na to, kako prepričljivi so vaši odraščajoči otroci, da ne potrebujejo veliko spanja, jim dolgoročno to ne bo koristilo. (Foto: iStockphoto)

►Vzrok za pojav aken mnogi specialisti med drugim iščejo tudi v pomanjkanju spanja.

►Najhujša posledica je zagotovo neprimerno in agresivno vedenje, kričanje na starše, prijatelje in celo učitelje.

►Ponavadi mladostnike držijo pokonci skodelice in skodelice popite kave, ogromna količina sladkarij in hitre hrane, kar vodi k čezmerni teži. In če ne ukrepate dovolj hitro in se pogovorite z mladostnikom, lahko prav v tem iščete vzrok za mnoge prehlade, viroze, gripozna obolenja, kajti utrujen in izčrpan organizem se težko brani pred različnimi virusi in bakterijami.

Naspani so zdravi, srečni in pametni!

Skupaj z otrokom se pogovorite o negativnih učinkih nezadostnega spanja, vedno znova jim poudarjajte, da bodo le naspani zdravi, srečni in pametni!

Vodijo lahko celo dnevnik spanja in vanj zapisujejo, kdaj hodijo v posteljo, kdaj vstanejo ipd. Med tednom se morajo držati rutine, medtem ko so ob koncu tedna lahko odstopanja, vendar ne prepogosta, kajti to lahko naruši njihovo biološko uro in kakovost spanja. Po določenem času se ne bodo več izgovarjali, da ne morejo zaspati tako zgodaj, saj se bo njihov organizem navadil na določeno uro, ko je resnično čas, da utonejo v sen.

Popoldansko dremanje seveda ni prepovedano, če je pravilno načrtovano. Ne sme biti predolgo in preblizu večernemu spancu. Prav tako je zelo pomembno, da se otrok v svoji sobi zelo dobro počuti, je dovolj zatemnjena in da je v večernih urah v stanovanju tišina, ne pa glasno ''razbijanje'' glasbe.

Najstnik

Uro pred spanjem naj se osnovnošolci, dijaki in študentje izognejo gledanju televizije, igranju računalniških iger, klepetanju po mobilnem telefonu. Zvečer naj počnejo nekaj umirjenega, kajti le tako bodo lažje zaspali. (Foto: iStockphoto)

Nobeni vitamini, energijski napitki, kava ne bodo nadomestili dobrega spanca. Zvečer naj ne pijejo kave, čaja, energijskih pijač, kokakole, prav tako ni priporočljivo sladkanje s čokolado. Seveda ni treba izpostavljati, da na kakovost spanja negativno vplivata tudi uživanje alkohola in kajenje.

Največjo napako delajo predvsem najstnice, ki pred spanjem še telovadijo. Zdravniki odsvetujejo energično skakanje, raztegovanje ipd. pred spanjem, prav tako obilne obroke in pitje. Uro pred spanjem naj se osnovnošolci, dijaki in študentje izognejo gledanju televizije, igranju računalniških iger, klepetanju po mobilnem telefonu. Zvečer naj počnejo nekaj umirjenega, kajti le tako bodo lažje zaspali. Če bodo vsak večer počeli vedno isto, bo telo prepoznalo signale, da je čas za spanje. Lahko berejo, si privoščijo kopel, prhanje ...

In kljub temu da so že veliki, skoraj odrasle osebe, jih še vedno lahko pred šolo zbudite vi ali jim navijete budilko, če se že prej odpravite v službo.
 

Svoje mnenje lahko izrazite na naši Facebook strani ali pa se nam samo pridružite s klikom na