Novorojenček ne pozna ure in ima popolnoma drugačen ritem spanja kot odrasli. Praviloma se prebudi na vsake tri, štiri ure, ko ga je potrebno nahraniti, preobleči in ljubkovati. Vse je lahko zelo utrujajoče, tako za mamico kot tudi očka. Življenje vam postavi na glavo. Po njegovem prihodu nikoli več ne bo, kot je bilo. Veliko boste dojile in malo spale. Če povemo v številkah – zdrav dojenček mora jesti od osem do 12-krat dnevno, spi pa, kadar se mu zazdi in nikoli osem ur v kosu. Izčrpani boste in na trenutke se vam bo zdelo, da ne boste zmogli. Obenem boste čutili največjo ljubezen in silno željo po ljubkovanju, negovanju, zaščiti.

Mama in dojenček

(Foto: Profimedia)

– Poskrbite za dovolj spanca!

Mamica se mora v prvih tednih ukvarjati samo z novorojenčkom in sama s seboj. Drugi morajo poskrbeti za vse ostalo – za gospodinjska dela, kot so kuhanje, pospravljanje in čiščenje, pa tudi nakupovanje vsega potrebnega. Spati mora, ko spi dojenček. Morda gre resnično le za nekaj minut večkrat dnevno, a minute se seštevajo v ure in karkoli je bolje kot nič. Posteljica naj bo čim bližje mamičini postelji, da ga bo ponoči lažje podojila.

– Obiskom povejte, naj ne prihajajo nenajavljeni.

Sprejemajte samo obiske, ki jih želite. Ne strezite nikomur, če ste utrujeni. Opravičite se in pojdite spat.

Prav tako se umaknite, da se bo vaš dojenček lahko v miru podojil. In vsaj v prvih tednih je najbolje dojiti leže, saj se boste vmes spočili, dojenček pa bo morda zaspal s polnim trebuščkom. Tako vam bo prihranjeno marsikatero dolgotrajno zibanje v sen. In po nekaj tednih lahko dojenčku predstavite stekleničko, vsaj za občasna hranjenja ponoči. Prav vam bo prišlo, ko boste preveč utrujeni. Pa tudi očka bo verjetno z veseljem poskrbel za vse, da bo mamica spala v kosu vsaj nekaj ur.

– Vsak dan pojdite na svež zrak.

Vsak dan vsaj za nekaj minut odidite ven na svež zrak, dobro vam bo delo. Lahko sami ali z dojenčkom v vozičku. Vendar ne pretiravajte, vzemite si čas. Vaše telo mora okrevati po porodu, nikamor se vam ne mudi.

– Zdrava prehrana je zelo pomembna.

Poleg počitka je pomembna tudi zdrava in raznolika prehrana. Ne skrbite zaradi morebitne odvečne teže, ki je ostala po porodu. Vse ima svoj namen – kilogrami so se nabrali, da boste lažje okrevali in dojili. Pozabite na dieto, saj je lahko prehitra izguba kilogramov nevarna tako za vas kot tudi za dojenčka, če dojite. Mamice morajo dobro jesti, da bodo zdrave in imele dovolj energije, da bodo lahko skrbele za dojenčka.

Če dojite, morate jesti vsakič, ko ste lačni, čeprav lahko ob vseh drugih obveznostih večkrat pozabite na hrano. Ker je pestro in zdravo prehrano težko zagotoviti vsak dan pri vsakem obroku, svetujejo, da jemljete prehransko dopolnilo, ki poskrbi za ustrezne vrednosti vseh potrebnih hranil. Prehransko dopolnilo Elemama* je zasnovano prav za to obdobje, saj vsebuje nujno potrebne omega-3 maščobne kisline (DHK), ki preko materinega mleka pomagajo pri normalnem razvoju dojenčkovih možganov in oči. Vsebuje tudi vitamin D in kalcij, ki sta zelo pomembna za zdrave zobe in kosti tako mame kot tudi dojenčka, vitamini C, B6, B12, selen in cink pa imajo ključno vlogo pri krepitvi obrambnega sistema obeh. Vitamini iz skupine B in železo bodo poskrbeli, da ne boste tako izčrpani zaradi vseh obvez in neprespanih noči. Če imate težave z delovanjem ščitnice, potem priporočajo uživanje pripravka brez joda – Elevit*, ki vsebuje zadosten odmerek folne kisline. Obenem morajo mame uživati dovolj tekočine, najboljša izbira so voda in sveži sokovi; v manjših količinah pa tudi mleko.

Prehrana

(Foto: Profimedia)

– Ne pretiravajte s telovadbo.

Ko se boste počutile dovolj močne, počasi začnite s telovadbo. Nikar ne pretiravajte, naj bo zmerno. Ne naprezajte se. Čeprav ni dobro intenzivno telovaditi, so Keglove vaje priporočljive.

Upoštevajte, da ste v stanju po porodu, da se nekaj tednov še čistite, da ste storili nekaj, kar moški na primer ne zmorejo. Nekaj dni po porodu boste čutili tudi blažje krče, če ste že večkrat rodili, bodo lahko hujši. Predvsem jih boste občutili med dojenjem, zaradi krčenja maternice. Za lajšanje tegob lahko na trebuh položite topel obkladek, po posvetovanju z zdravnikom ali medicinsko sestro lahko vzamete protibolečinsko tableto.

– Prosite za pomoč pri gospodinjskih opravilih in skrbi za otroka.

Dojenčki zahtevajo stalno nego in ljubezen. Zato se hitro zgodi, da utrujena mamica ne zmore skrbeti še za stanovanje, kuhati, pospravljati in opravljati vsega potrebnega. Takrat je nujno, da kdorkoli – očka, babica, teta, sestra, prijatelji ali plačana pomoč – posesa, pomije posodo in zloži perilo. Če je možno, lahko pridejo tudi za več dni, če znajo upoštevati potrebe novopečene mamice. Samo tako lahko dejansko pomagajo.

Ključen je pogovor, kaj se pričakuje od pomoči. Mamica je čustvena in utrujena, zato lahko pride do nesporazumov ali še huje do prizadetosti. Še posebej, če doji, se mora mamica vsaj prve tedne ukvarjati samo s seboj in dojenčkom, vse ostalo morajo urediti drugi.

V pomoč pri nasvetih vam bo tudi patronažna sestra, ki vam bo pomagala dojenčka okopati, preverila bo težo, svetovala pri dojenju in vam odgovorila na morebitna vprašanja.

– Če se ne počutite dobro, se posvetujte z zdravnikom.

Mamice so po porodu pogosto zelo čustvene. Lahko jim gre stalno na jok, so razdražljive in občutljive. K boljšem počutju veliko pripomore okolica, ki naj bo razumevajoča, potrpežljiva in polna podpore. Če se ne počutite bolje, po recimo dveh tednih, poiščite pomoč. Strokovnjak vam bo znal svetovati in pomagati ob morebitni poporodni depresiji.

Posvet pri zdravniku je nujen tudi v primeru močnih glavobolov, zamegljenega vida, zatekanju nog, močnih krvavitev, hudih bolečin in povišane telesne temperature.

Mama in zdravnik

(Foto: Profimedia)

Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano. Priporočamo uživanje prehranskega dopolnila v okviru raznolike in uravnotežene prehrane ter zdravega načina življenja.

Pred uporabo natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.

Sponzorirana objava

L.SI.MKT.07.2018.2799